صدها مرکز و پوسته صحی در سراسر افغانستان ایجاد می‌شوند

عضو شوید
سپوتنیک، کابل: وزارت صحت عامه اعلام کرده که این اداره در نظر دارد تا در مناطق محروم و دورست تسهیلات و مراکز صحی جدیدی ایجاد کند.

فیروزالدین فیروز وزیر صحت عامه، امروز در یک کنفرانس خبری گفت که نزدیک به سه میلیون از شهروندان افغانستان در محل زیست‌شان دسترسی به مراکز صحی ندارند. آقای فیروز گفت: «به اساس سروی صحی ۲۰۱۵ یک سلسله پیشرفت‌ها در عرضه خدمات صحی به مردم کشور صورت گرفته ولی هنوز هم این وزارت با  چالش‌های زیادی روبرو است؛ از جمله می‌توان از عدم  دسترسی حدود سه میلیون از شهروندان به خدمات صحی در فاصله دو ساعت ‍پیاده روی در مناطق روستایی و دور افتاده نام برد.»

وزیر صحت عامه همچنین گفت که بلند بردن سطح دسترسی مردم به خدمات صحی با کیفیت از اهداف و تعهدات اصلی این وزارت استو به گفته آقای فیروز، در این راستا وزارت صحت عامه به همکاری برخی از نهادهای بین‌المللی، اقدامات و ابتکاراتی را روی دست گرفته است تا بتواند مراکز جدید صحی در مناطق دور دست و محروم ایجاد کند.

با این حال، وزیر صحت عامه می‌گوید که این اداره با شناسایی مناطق محروم، در نظر دارد که طی سال جاری 379 مرکز صحی جدید و 714 پوسته صحی در سراسر افغانستان ایجاد کند. به گفته او، با این ایجاد مراکز و پوسته‌های صحی، نزدیک به سه میلیون نفر در پنج هزار قریه تحت پوشش خدمات صحی قرار خواهند گرفت. فیروزالدین فیروز تاکید کرد که برخی از مراکز صحی دیگر نیز با امکانات بیشتری مجهز خواهند شد. به گفته او، پانزده تیم سیار نیز به منظور رسیدگی به کوچی‌ها ایجاد خواهند شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала