ترورست قطار مسافر بری در آلمان پاکستانی است

© Flickr / bm1632پاکستان
پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حمله ‌کننده بر مسافران قطار در آلمان ۱۷ ساله است و محمد ریاض نام دارد. از اتاق او سندها و مدرکی به‌ دست آمده‌ که پاکستانی‌ بودنش را نشان می ‌دهند.

منابع نزدیک به نهادهای امنیتی آلمان گفته‌ اند که این مهاجم برای پذیرفته ‌شدن‌اش در این کشور با سندهای جعلی، خودش را افغان معرفی کرده بود.
زبان‌شناسان در آلمان هم، لهجۀ این مهاجم را پشتوی پاکستان شناسایی کرده‌اند.
حمید صدیق، سفیر افغانستان در آلمان، می‌گوید: «این شخص هیچ‌گونه مراجعه‌یی در سفارت یا قنسلگری‌های افغانستان نکرده‌است. او از افغانستان نیست و نامش هم نام معمول افغان نیست و لهجۀ زبانش هم لهجه زبان پشتوی افغانستان نیست.»
المار تیوبن، کارشناس مسایل هراس‌افگنی، می‌گوید: «کارشناسانی که زبان پشتو را خوب می‌شناسند به ما گفتند که این جوان با لهجۀ پشتوی پاکستانی سخن می‌گوید، نه با پشتوی افغانی. او بسیاری از واژه‌ها را متفاوت از پشتوزبانان افغان می‌گوید.»
محمدریاض در حمله‌یی بر یک قطار شهری در آلمان، با تبر و چاقو، چهار عضو یک خانواده را زخمی ساخت و خودش با گلولۀ پولیس کشته شد.
پس از این حمله او را افغان معرفی کردند، اما اکنون به گفتۀ نهادهای امنیتی در آلمان، مدرک‌های به دست‌آمده نشان می‌دهند که این مهاجم افغان نه، بل پاکستانی بود.
پیش‌از این نیز گزارش‌هایی پخش شدند که بسیاری از شهروندان کشورهای دیگر چون پاکستان، برای پذیرفته‌شدن شان در کشورهای اروپایی، خودشان را افغان معرفی کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала