اشرف‌غنی: طالبان به جای صلح مسیر جنگ را اختیار کردند

© Sputnik / Zuhal Sarhadاشرف غنی
اشرف غنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: اشرف‌غنی رییس جمهور افغانستان، می‌گوید که حکومت وحدت ملی در جریان سال گذشته برای انجام گفتگوهای صلح با گروه طالبان تلاش‌های زیادی بخرج داد اما این گروه بجای صلح مسیر جنگ را انتخاب کرد.

آقای غنی که امروز با اعضای ارشد شورای حراست و ثبات افغانستان در ارگ ریاست جمهوری گفتگو می‌کرد، افزود:‌ «صلح باعزت و پایدار هدف اساسی ما و خواست مردم افغانستان است و سال گذشته در این راستا تلاش‌های زیادی کردیم، اما دشمنان افغانستان به عوض صلح راه جنگ را اختیار کردند.»

شورای حراست و ثبات متشکیل از رهبران ارشد جهادی و مقام‌های دولت پیشین است که سال گذشته به منظور ایجاد یک جبهه واحد سیاسی علیه حکومت شکل گرفت.

اشرف‌غنی در این نشست بار دیگر از گروه طالبان خواست تا گفتگو را نسبت به جنگ و خشونت ترجیح دهد. وی گفت: «پیام ما به طالبان این است که ما برای تامین صلح از موقف قوی گفتگو می‌کنیم و می‌گوییم که به عوض جنگ، راه صلح و مذاکره بهتر است و نیروهای امنیتی و دفاعی ما را کسی به زور شکست داده نمی‌تواند.»

تلاش‌های دولت افغانستان برای انجام گفتگوهای صلح در جریان سال گذشته تاحدی پیشرفت داشت، اما با افشا شدن خبر مرگ ملا عمر رهبر پیشین گروه طالبان، تلاش‌های صلح با طالبان متوقف شد. با بوجود آمدن تغییرات جدید در رهبری گروه طالبان، سرنوشت گفتگوهای صلح مبهم‌تر شد و اکنون دولت افغانستان می‌گوید که برنامه‌ای خاصی برای انجام گفتگو با طالبان در حال حاضر رویدست نیست.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала