دونالد ترامپ از سرکوب شورش توسط اردوغان در ترکیه پشتیبانی کرد

© AFP 2023 / Kena BetancurКандидат в президенты США от республиканской партии Дональд Трамп
Кандидат в президенты США от республиканской партии Дональд Трамп - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان برای ریاست جمهوری ایالات متحده امریکا در مصاحبه که با نیویورک تایمز داشت، پشتیبانی خود را از رجب طیب اردوغان به خاطر سرکوب کودتای نظامی اعلام کرد.

او گفت:- "من واقعا از اینکه اردوغان توانست این کودتای نظامی را سرکوب و وضعیت را به حال عادی بیاورد قدردانی می کنم. برخی مردم می گویند که این یک ترفند و حیله از طرف مقامات ترکیه بود، اما من چنین فکر نمی کنم".

او همچنین گفت، که او فکر نمی کند، که ایالات متحده امریکا از ترکیه خواهش کند که طبق استانداردهای غربی به عدالت و آزادی مدنی عمل کند به خاطر که ایالات متحده امریکا یک مثال خوب برای این نیست.

میلیاردر گفت:- "هنگامی که تمام جهان می بینند که در ایالات متحده امریکا همه چیز عادی و منظم نیست، و من فکر نمی کنم ما نمونه خوبی برای اینکه در باره آزادی های مدنی صحبت کنیم، باشیم.

در پیوند به این مسئله او تاکید کرد، که اگر او در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود از ترکیه و دیگر متحدان نخواهد خواست که بدون قید و شرط حقوق مدنی مخالفان و مبارزان سیاسی خود را رعایت کنند. به گفته ای وی، پیش از آن که ایالات متحده امریکا سعی کند رفتار دیگر کشورهای جهان را تغییر بدهد باید نخست "از خود آغاز کند و راه حل برای مشکلات خود پیدا کند".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала