دعوت اشرف‌غنی از سفرای کشورهای عضو ناتو در ارگ

© Wikipediaارگ
ارگ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: اشرف‌غنی رییس جمهور افغانستان، به منظور قدردانی از همکاری شرکای بین‌المللی این کشور به ویژه اعضای سازمان ناتو، سفرای این سازمان را در یک ضیافت رسمی به ارگ ریاست جمهوری دعوت کرد.

آقای غنی در این ضیافت با ابراز قدردانی از سفرای کشورهای عضو ناتو گفته است که تلاش‌های حکومت افغانستان و سفرای شرکای بین‌المللی این کشور در کابل، باعث شد تا افغانستان در کنفرانس وارسا حمایت لازم برای مبارزه با تهدیدهای مشترک بدست آورد.

رییس جمهور غنی تاکید کرده که افغانستان به عنوان یک شریک «با اعتماد» جامعه جهانی مصمم است تا علیه تروریزم مبارزه جدی کند.

آقای غنی می‌گوید: «خرسند هستیم که شرکای ما در سطح بین‌المللی بر حقانیت موقف افغانستان پی‌برده‌اند و این موضوع ما را کمک می‌نماید تا تلاش‌ها در راستای از بین بردن تروریزم در افغانستان و فراتر از آن ادامه دهیم.»

رییس جمهور غنی افزود که اکنون رهبری حکومت افغانستان بخاطر حفظ دست‌آوردهای مردم و همچنان عملی شدن تعهدات‌اش به مردم و شرکای بین‌المللی، در زمینه مبارزه با فساد اداری، آوردن اصلاحات بنیادی، افزایش موثریت در حکومت‌داری، ارایه خدمات به مردم و تقویت حقوق بشر در افغانستان تلاش‌های بیشتر به خرج دهد.

وی همچنین افزوده است که نشست بروکسل نیز برای افغانستان به ویژه در زمینه توسعه اقتصادی از اهمیت خاص برخوردار است و به همین منظور حکومت تلاش می‌کند تا با پیام منجسم و تعهدات مشخص، با دست‌آوردهای ملموس در این نشست اشتراک نماید.

رییس جمهور غنی گفت که افغانستان اکنون مسوولیت رهبری جنگ را خود عهده دار شده و در بخش ملکی نیز مشکلاتی را تشخیص و راه‌های حل را به آنها جستجو می‌نماید.

در این دیدار رولا غنی باوی اول افغانستان نیز، در مورد دست‌آوردهای افغانستان بخصوص عملی شدن پلان ملی حکومت برای قطعنامه ۱۳۲۵ شورای امنیت سازمان ملل متحد در باره پیرامون زنان، صلح و امنیت به اشتراک کنندگان این ضیافت معلومات داد.

او افزود که پلان مذکور روی مشارکت، محافظت از حقوق زنان، جلوگیری از خشونت، دسترسی به عدالت، رفاه، بهبود وضعیت زنان و تقویت نقش و مشارکت این قشر در حکومت و در سکتور امنیتی متمرکز می‌باشد.

بانوی اول کشور گفت، زنان با وجود مشکلات فراوان قادر شده تا در امور اجتماعی، سیاسی و خودکفایی اقتصادی مشارکت فعال داشته باشند، و راه‌های حل و پیشنهادات مشخص را ارایه کنند. به گفته رولا غنی، در تازه‌ترین مورد، زنان افغان از نقاط و سطوح مختلف افغانستان در سمپوزیم بین‌المللی زنان افغان که در کابل برگزار گردید، فعالانه سهم گرفتند.

کنفرانس وارسا نزدیک به یک ماه قبل برگزار شد و در آن سران کشورهای عضو ناتو و دیگر شرکای مهم آن تعهد کردند تا سالانه چهار و نیم میلیارد دالر به منظور تقویت نیروهای امنیتی افغانستان تا سال 2020 کمک کنند.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала