برای نخستین بار اس 500 به نمایش گذاشته می شود

© Photo / The Ministry of Defence of the Russian FederationЗРК С-500 "Прометей"
ЗРК С-500 Прометей - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در نمایشگاه نظامی که در مسکو برگزار خواهد شد، روسیه پیشرفته ترین و محرمانه ترین سامانه راکتی تازه ساخته شده دفاع هوایی خود را که قرار است به صورت انحصاری در اختیار نیروهای مسلح این کشور قرار بگیرد به نمایش بگذارد.

به گزارش آوا به نقل از  ایرنا، اس 500 با مدیریت هوشمند، 600 کیلومتر برد همسطح زمین و 40 کیلومتر ارتفاع، توان نابودی راکت های میان برد، قاره پیما، مافوق صوت، بالدار کروز، پهپادهای رادار گریز، ماهواره های مخابراتی و تاسیسات نظامی و تهاجمی هوافضا را دارد و همزمان تا 10 فروند انواع راکت های بالستیکی مافوق صوت را با سرعت هفت کیلومتر بر ثانیه ردیابی و منهدم می کند. 
روزنامه راسیسکایا گازتا امروز (پنجشنبه) نوشت: هنوز این موضوع که اس 500 در بخش بسته (بازدید محدود) یا باز نمایشگاه نظامی ارمیا 2013 منطقه کوبینکا ارائه خواهد شد، خبری انتشار نیافته است. 
سامانه اس 500 یا پرومپی پیشرفته ترین نسل پدافند هوایی روسیه و تقریبا جهان که پس از سیستم های اس 300 و 400 در کارخانه تسلیحاتی آلماز آنتی ساخته شده، ماه سپتمبر به نمایش گذاشته خواهد شد. 
همچنین براساس برنامه اعلام شده، روسیه برای افزایش آمادگی دفاع هوایی از مرزهای گسترده آبی و خاکی خود، اجرای طرح استقرار اس 500 را روی یکی از ناوهای در حال ساخت با موتور اتمی اجرا می کند که سال 2018 آغاز و 2025 پایان خواهد یافت. 
پیش از این نیز روسیه اعلام کرده بود، اس 500 را به سامانه ضد راداری مجهز می کند که احتمال شناسایی ایستگاه های استقرار آن را در عملیات تجسسی هوایی دشمن کاهش خواهد داد. 
روسیه با 17 میلیون و 75 هزار و 400 کیلومتر مربع گستردگی، پهناورترین کشور جهان (کمتر از دو برابر مساحت کانادا یا چین یا ایالات متحده آمریکا و بیش از نیمی از گستره قاره آفریقا) با 14 کشور آسیایی و اروپایی هم مرز است و در کناره های اقیانوس آرام و منجمد شمالی، دریای خزر، سیاه و بالتیک قرار دارد که استقرار سامانه های پیشرفته پدافند راکتی در این مناطق، نقش مهمی در تامین امنیت هوایی دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала