هشدار بان کی مون به اردوغان

© Sputnik / Iliya Pitalevبان کی مون: باید فوری به راه حل صلح آمیزی برای حل بحران سوریه دست یابیم
بان کی مون: باید فوری به راه حل صلح آمیزی برای حل بحران سوریه دست یابیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دبیرکل سازمان ملل از مقام‌های عنقره خواست به رعایت حقوق بشر در کشور پایبند باشد

دبیرکل سازمان ملل متحد در پی اعلام وضعیت فوق‌العاده ۳ ماهه در ترکیه، از مقام‌های عنقره خواست به حقوق بشر در این کشور از جمله آزادی بیان و تجمع احترام بگذارند.
به گزارش «اناتولی»، در واکنش به وضع حالت فوق‌العاده در ترکیه، «بان کی‌مون» دبیرکل سازمان ملل از مقام‌های عنقره خواست به رعایت حقوق بشر در کشور پایبند باشد.
بان کی‌مون، روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای، خواستار حفظ نظام قانون اساسی و حقوق بشر از جمله آزادی بیان و آزادی تجمع و استقلال دستگاه قضایی و قانونی در ترکیه، شد.

پوتين و اردوغان - اسپوتنیک افغانستان
رسانه ها: روسیه اردوغان را نجات داد

پیشتر، «فرحان حق» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد، بان کی‌مون طی چند روز آینده با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه تماسی تلفنی برقرار می‌کند.
طبق این گزارش، اردوغان، روز پنجشنبه در ترکیه به مدت 3 ماه وضعیت فوق‌العاده اعلام کرد. وی می‌گوید، هدف اعلام وضعیت فوق‌العاده این است که به سرعت و به طور موثر همه اقدامات لازم برای از بین بردن تهدیدها علیه دمکراسی، حکومت قانون و حقوق مردم و آزادی‌ها انجام شود.
نهادهای بین‌المللی مدافع حقوق بشر نیز به شدت از اقدامات دولت ترکیه در واکنش به کودتای نافرجام انتقاد کرده‌اند. در پی این رخداد، تاکنون ده‌ها هزار نفر از کارمندان دولت در وزارتخانه‌های مختلف از مسئولیتشان معلق شده‌اند و هزاران نفر نیز بازداشت شده‌اند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала