پارلمانی پاکستان پیش نویس قانون در برابر "قتل های ناموسی" را تایید کرده است

© REUTERS / Adnan Abidi تجاوز جنسی
تجاوز جنسی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر دادگستری پاکستان زاهد حمید گفت، کمیسیون مشترک هر دو مجلس پارلمان در روز پنجشنبه لایحه ای را با هدف مقابله با «قتل ناموسی» تصویب کردند.

عمل "قتل های ناموسی" در میان بخشی از قشرمحافظه کار جمعیت کشور رایج میباشد. قربانیان تقریبا همیشه زنان هستند که اکثراً توسط بستگان و یا شوهر خود کشته میشود و این عمل را "حفظ حیثیت خانواده" تلقی میکنند. مقامات در سطح قانون گذاری برای مقابله با "قتل های ناموسی" یک دهه پیش اقدام کرده بودند، اما در قوانین نقاط ضعف وجود داشت که به خانواده حق داده می شد در صورت لازم دید قاتل را میتوانند عفو نمایند، که در نتیجه پس از آن قاضی میتوانست به صلاح دید خود تصمیم به بستن دوسیه نماید.
نشریه داون به نقل از حمید ریس کمیسیون پارلمان مینویسد، " ما همه نقاط ضعف در (لایحه) قانون علیه قتل های ناموسی را به زودی جهت تصویب به جلسه مشترک مجلس ارائه میکنیم.
به گفته وی، بستگان و اقارب حالا قادر اند تا از مجازات اعدام قاتل ممانیت کنند، اما او را از زندان نجات داده نمی توانند.
برعلاوه این، کمیسیون یک قانون مهم دیگر را نیز به تصویب رسانیده است، که هدف آن بهبود تشخیص تجاوز جنسی میباشد. نشریه اشاره میکند، در حال حاضر احتمال ثبوت قضیه به صفر تقرب میکند، زیرا در تحقیقات، محققان بر قرائن تکیه میکردند، و نه به تجزیه و تحلیل طب عدلی.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала