آلبوم «می‌سازم و به پیش‌ می‌روم» به کمک‌ سازمان‌های خیریه می‌آید

© Photo / کسراعلیATH
علیATH - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
علیATH یکی از راپرها یا خوانندگان آهنگ رپ در افغانستان،‌ با گلن رینولدز Glen Reynolds معروف به گری Grey، یکی از خواننده‌های مشهور امریکایی، کار تهیه یک آلبوم مشترک را شروع کرده تا از این طریق بتوانند به سازمان‌های خیریه در کابل کمک کنند.

علی از طریق یک دوستش در آفریقا، با گلن رینولدز آشنا شده است. او پس از رد و بدل کردن چند ایمیل و با فرستادن چند تکه از آهنگ‌هایش به گلن، پیشنهاد همکاری برای تهیه یک آلبوم مشترک به منظور کمک به نیازمندان در کابل دریافت می‌کند.

علی ATH پس از دریافت پیشنهاد همکاری از سوی گلن رینولدز، تصمیم می‌گیرد تا پا فراتر از افغانستان بگذارد و صدایش در بیرون از این کشور نیز شنونده داشته باشد. هرچند وی می‌گوید که یکی از آهنگ‌هایش که مدت‌ها قبل ساخته شده در رادیوهای محلی برخی از شهرهای اروپایی به ویژه لندن بارها پخش شده و شنونده دارد، اما می‌خواهد که از طریق همکاری با گلن رینولدز تجربه جدیدی بین‌المللی در عرصه موسیقی کسب کند.

علی و گلن مدت‌ها قبل کار تهیه آلبوم جدیدی که به احتمال زیاد «می‌سازم و به پیش می‌روم» نام خواهد داشت، رویدست گرفتند. علی می‌گوید که هدف اصلی از تهیه این آلبوم مشترک کمک به خانواده‌های نیازمند در کابل و کسب تجربه جدید در نتیجه همکاری با یک خواننده معروف غربی است. علی می‌گوید: «اول یک آهنگ را ضبط کردیم و دیدیم که کار بسیار خوب شده است و فعلا با گلن رینولدز در حال تهیه یک آلبوم هستم. این آلبوم پس از تهیه به فروشگاه‌های انترنتی می‌رود و هرچه که از فروش آن بدست خواهد آمد، به خیریه در داخل کابل می‌دهیم.»

علی ATH خواننده آهنگ‌های رپ است، اما گلن رینولدز کمتر آهنگ‌های رپ می‌خواند. به گفته علی، گلن باسبک‌های مختلف موسیقی آشناست، اما بیشتر از سبک «تری‌پاپ»، مختلطی از سبک پاپ و هی‌پاپ استفاده می‌کند. آلبوم «می‌سازم و به پیش می‌روم» با دو لسان دری و انگلیسی و با سبک‌های موسیقی رپ و هی‌پاپ تهیه خواهد شد و تاکنون دو آهنگ آن ساخته شده است. اولین آهنگ آلبوم مشترک علی و گلن «ایجاد و کامیابی» یا Create and Thrive  نام دارد که کار تهیه آن تمام شده است. این آهنگ از درس‌های زندگی یک کودک حکایت کرده که بیشترین درس‌های زندگی‌اش را نه از مکتب بلکه از خود شهر کابل آموخته است. آهنگ دوم آلبوم «می‌سازم و به پیش می‌روم» نیز از تاریکی‌های عصر موجود حکایت دارد. علی می‌گوید: «ترک یا آهنگ دوم این آلبوم هم بیشتر در مورد تاریکی این زمانی که در آن زندگی می‌کنیم است. در این آهنگ آرزو داریم که تاریکی‌ها گم و روشنایی بیاید.»

علی ATH تاهنوز مطمین نیست که با تهیه آلبوم «می‌سازم و به پیش می‌روم» چه کمکی به خانواده‌های نیازمند در کابل کرده می‌‌توانند. اما، معتقد است که اگر بتوانند زمینه رفتن یک کودک به مکتب را هم مساعد سازند، هم یک افتخار بزرگی برای شان خواهد بود.

حکایت عشق و درد

علی بدلیل علاقه‌ای که به هنر موسیقی داشت، پس از تعقیب کورس‌های آنلاین نزدیک به شش سال پیش وارد دنیای هنر موسیقی شد. او با صدا و توانایی که داشت، سبک موسیقی رپ را انتخاب کرد. این خواننده رپ بیست ساله افغان، ابتدا کارش را از طریق یک پایه کمپیوتر آغاز کرد و تاکنون بیست و یک آهنگ به شمول یک آلبوم تهیه کرده است.

آهنگ‌های علی ATH، بیشتر از عشق و دردهای اقشار مختلف جامعه حکایت دارد. او می‌گوید که اولین آهنگش بنام «بیا هموطن» است که این آهنگ به لسان‌های دری، فارسی ایرانی و انگلیسی سروده و خوانده شده است. او در این آهنگ از عشق به افغانستان و دردهای مهاجرت حکایت کرده است. علی نزدیک به نیمی از عمرش را در مهاجرت در ایران سپری کرده است.

علی با دوستش امیرمحمد رضایی یک ستدیو کوچک خانگی بنام «تریبل فیس» یا سه‌ چهره ساخته‌اند و از طریق این ستدیو کوچک، به برخی از راپرهای دیگر نیز کمک می‌‌کنند. علی مهارت‌های لازم در نوشتن اشعار و مهندسی صدا نیز دارد.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала