کشته و زخمی شدن 140 دهشت‌افگن در عملیات‌های نظامی

© Photo / MrPenguin20وزارت دفاع افغانستان
وزارت دفاع افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: در جریان عملیات‌های تعرضی و تهاجمی نیروهای امنیتی افغانستان در بیست و چهار ساعت گذشته، 140 تن از دهشت‌افگنان به شمول سه جنگجوی چیچینی کشته و زخمی شده‌اند.

وزارت دفاع افغانستان با اعلام این خبر می‌گوید که این عملیات‌ها در ولایت‌های ننگرهار، ارزگان، زابل، سمنگان، تخار، کندز و هلمند راه‌اندازی شده بود. به گفته این وزارت، در این عملیات‌ها 78 دهشت‌افگن به شمول سه جنگجوی چیچینی کشته و 62 تن دیگر زخمی شده‌اند. در میان افراد کشته شده یک فرمانده گروه طالبان بنام روحانی نیز شامل است. همچنین در این عملیات‌ها 22 دهشت بازداشت شده‌اند.

وزارت دفاع می‌گوید در عملیاتی که از سوی نیروهای هوایی و زمینی در ولسوالی‌های حصارک، کوت، نازیان و اچین ولایت ننگرهار راه‌اندازی شده بود، در آن 28 دهشت‌افگن به شمول سه چیچینی و سه عضو گروه تروریستی داعش به قتل رسیده‌اند. در این عملیات هجده دهشت‌افگن دیگر زخمی و دو قرارگاه تروریستان داعش تخریب شده‌اند.

همچنین در عملیات‌های مشابه در ولسوالی‌های دهراوود ولایت ارزگان و دشت ارچی و قلعه‌ذال ولایت کندز، دره‌صوف ولایت سمنگان، درقد ولایت تخار نیز 47 عضو گروه طالبان کشته و 37 تن دیگر زخمی شده‌اند.

به گفته وزارت دفاع، هشت قرارگاه طالبان نیز در ولسوالی دره‌صوف پایان تخریب شده‌اند. همچنین در ولسوالی‌های سنگین و نادعلی ولایت هملند نیز تلفات سنگینی به دهشت‌افگنان طالب وارد شده است.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала