اظهارات ضد و نقیض طالبان و داعش در مورد حمله ترورستی امروز کابل

© REUTERS / Omar Sobhaniحمله ترورستی 23 جولای کابل
حمله ترورستی 23 جولای کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنگ‌جویان امارت اسلامی دست‌ داشتن در حملۀ امروز در کابل بالای اعضای جنبش روشنایی را رد کردند اما گروه دولت اسلامی مسؤولیت آن را به دوش گرفته‌ است.

 به گزارش خامه پرس، پس از چاشت امروز یک روی‌داد هراس‌افگنانه که در مورد نوعیت آن هنوز هم تردیدهایی وجود دارد، شهروندان معترض را در منطقۀ ده‌مزنگ کابل هدف قرار داد که تا کنون کشته‌شدن ۳۱ نفر و زخمی‌شدن بیش از ۱۶۰ تن گزارش شده‌است.
در پیوند به این روی‌داد ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی گروه طالبان با نشر اعلامیه‌یی گفت که انفجارهای امروز کابل ربطی به گروه آنان ندارد و دسیسۀ شوم به خاطر ایجاد تفرقه میان ملت است.
عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی با نشر پیامی در تویترش نوشت که طالبان یک‌بار دیگر نشان دادند به انسانیت هیچ احترامی ندارند.
اما در اعلامیۀ طالبان آمده‌است:" ما می‌خواهیم از جانب خود واضح نماییم که مجاهدین امارت اسلامی هیچ دخل و دست در این حادثۀ الم‌ناک ندارند، در عین حال ما هر آن اقدام را محکوم می‌نماییم".
در همین حال رسانه‌ها گزارش دادند که گروه دولت اسلامی یا داعش مسؤولیت روی‌داد امروز را به دوش گرفته‌است.
هرچند گفته شد این روی‌داد ناشی از حملۀ انتحاری بوده و پس از انتحار حمله‌کنندۀ نخست، فرد دومی توسط نیروهای امنیتی از پا در آمده اما تا به حال دلیل اصلی روی‌داد مشخص نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала