تا 10 روز دیگر برپایی هر گونه راه پیمایی و تظاهرات ممنوع شد

© Wikipedia / Umiami91وزارت امور داخله افغانستان
وزارت امور داخله افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور داخله و قوماندانی گارنیزیون کابل اعلام کرد که تا 10 روز دیگر برگزاری اجتماعات و تظاهرات ممنوع است.

رهبران حکومت وحدت ملی، کمیسیون حقوق بشر و نهاد های مدنی و حقوق بشری این رویداد را به شدت محکوم کردند
به گزارش سایت خبری بخدی، این وزارت در خبرنامهء نوشته است که: بر اساس مواد قانون اجتماعات، اعتصابات و تظاهرات و همچنان مواد پنجم و دهم قانون پولیس و ماده بیست و دوم میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی، تا از تاریخ اعلام این ابلاغیه الی مدت ده روز برگزاری اجتماعات و تظاهرات ممنوع اعلام می شود.
این تصمیم وزارت داخله پس از آن اعلام شد که روز گذشته در نتیجه دو انفجار در میان تظاهرات کنندگان جنبش روشنایی در دهمزنگ کابل دست کم 80 تن کشته و بیش از 200 تن دیگر زخمی شدند. 
رهبران حکومت وحدت ملی، کمیسیون حقوق بشر و نهاد های مدنی و حقوق بشری این رویداد را به شدت محکوم کردند. 
گفته شده که مسئولیت این رویداد را گروه داعش بر عهده گرفته است. 
از همین رو ریاست جمهوری کشور امروز یکشنبه را ماتم ملی اعلام کرده است.
در همین حال در ابلاغیه وزارت داخله قوماندانى گارنيزيون کابل، از شهروندان کشور خواسته شده که در حفظ امن و نظم عامه و تامین امنیت و مصئونیت اتباع کشور، با دولت همکاری کنند. 
گفته شده که دولت افغانستان در پرتو قانون اساسی، کنوانسیون های بین المللی و قوانین نافذه کشور، از حقوق و آزادی های مردم افغانستان پشتیبانی کرده و خود را در حفظ این آزادی‌ها مکلف می ‌داند.
در بخش دیگر ابلاغيه آمده است که دولت افغانستان، از آمادگی برای تأمین امنیت و مصئونیت افراد، خود را متعهد و مکلف به رعایت حقوق و آزادی های شهروندان کشور می ‌داند.
منبع همچنان خاطرنشان کرده که حکومت افغانستان، در برگزاری تظاهرات روز گذشته، از تمام جدیت و امکانات خود برای حفظ امنیت مظاهره ‌کنندگان استفاده کرده است؛ اما «دشمنان مردم افغانستان» از کوچک ‌ترین خلاها و حساس ‌ترین موقعیت‌ استفاده کرده و دست به اعمال «جنایت ‌کارانه و تروریستی» خود زده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала