تعیین مسیر انتقال پروژه برق 220 کیلوولت دوشی – بامیان

© Sputnik / Yuriy Lashovلین انتقال انرژی برق
لین انتقال انرژی برق - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش خبرگزاری رصد: شرکت برشنا اعلام کرده است که بررسی‌ها برای تعیین منطقه اعمار سب‌ا‌ستیشن پروژه برق ۲۲۰ کیلوولتی دوشی – بامیان پایان یافته و از سه منطقه «ملایان، کاریز و شیبرتو» ولایت بامیان، منطقه ملایان برای ایجاد سب‌استیشن برق انتخاب شده است.

پیشتر در مراسم امضای تفاهم‌نامه پروژه انتقال 220 کیلوولتی دوشی — بامیان میان شرکت برشنا و بانک انکشاف آسیایی، اعلام شد که تیم تخنیکی برشنا برای انتخاب منطقه ایجاد سب‌استیشن برق به بامیان سفر کرده است.

در خبرنامه شرکت برشنا که امروز یک‌شنبه 3 اسد منتشر شده، آمده است که مطابق جدول زمانی تعیین شده برای این پروژه، تا اکنون سوال‌نامه شرکت مشورتی فشنر جهت تعیین مسیر لین دوشی — بامیان توسط برشنا جواب داده شده، مسیر ابتدایی کشیدن لین از جانب شرکت فشنر ارایه و توسط شرکت برشنا مورد تایید قرار گرفته است.

بر اساس خبرنامه، قرار است در ماه جاری (اسد)، سروی نهایی ساحه تکمیل، نقشه ستلایت خریداری شده و مسیر لین به اساس آن تعیین شود و همچنان، بازبینی محیطی و اجتماعی نهایی و شبکه توزیعی برق بامیان دیزاین شود.

شرکت برشنا گفته است که قرار است در ماه قوس سال جاری، اسناد داوطلبی از جانب شرکت فشنر تهیه و سپس، پروسه داوطلبی آن آغاز شود.

این شرکت گفته است که در ماه قوس، دیزاین سب‌استیشن‌های برق نهایی خواهد شد و در ضمن روند دریافت هزینه این پروژه، تا اواخر ماه قوس 1395 از سوی بانک انکشاف آسیایی تکیل می‌شود.

شرکت برشنا برای انتقال لین برق دوشی — بامیان برای یک سال با کمپنی مشورتی فشنر قرارداد کرده است. بر اساس این قرارداد، کمپنی آلمانی فشنر از تعیین مسیر لین انتقالی از بغلان به بامیان، ساخت سب‌استیشن در بامیان، گسترش و تقویت سب‌استیشن 220 کیلوولت دوشی، تعیین مسیر لین انتقالی از غزنی به شرنه، توسعه و تقویت سب‌استیشن 220 کیلوولت غزنی و ساخت سب‌استیشن 220 کیلوولت در شرنه را بررسی تخنیکی کرده و شبکه توزیع برق ولایت بامیان را دیزاین می‌کند.

پروژه انتقال برق 220 کیلوولتی دوشی — بامیان پس از اعتراض‌های گسترده به تغییر مسیر پروژه انتقال برق 500 کیلوولت ترکمنستان از بامیان به سالنگ، روی دست گرفته شده است. دولت اعلام کرده که قرار است کار این پروژه در ماه سرطان سال جاری خورشیدی 1395 شروع و در ماه قوس 1398 پایان یابد.

شرکت برشنا گفته است که با تکمیل این پروژه، حدود بیست هزار خانواده در ولایت بامیان و مناطق مرکزی افغانستان از برق دوامدار و معیاری بهره‌مند می‌شوند.

این در حالی است که اعتراض‌های جنبش روشنایی به تغییر مسیر پروژه انتقال برق 500 کیوولت ترکمنستان از بامیان به سالنگ، هنوز ادامه دارد که در تازه‌ترین رویداد، روز گذشته هزاران شهروند کابل در اعتراض به این تصمیم حکومت تظاهرات کردند. در جریان این تظاهرات، در میان تجمع جنبش روشنایی در دهمزنگ کابل، حمله انتحاری صورت گرفت که بر اساس آمارها، 80 نفر کشته و 231 نفر زخمی شده‌اند.

دولت به دنبال این حمله، امروز عزای عمومی اعلام کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала