وعده رشوه میلیاردی عربستان به روسیه

© Sputnik / Kirill Kallinikov /  مراجعه به بانک تصاویر عادل الجوبیر وزیر خارجه عربستان سعودی
عادل الجوبیر وزیر خارجه عربستان سعودی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش سایت اطلاعات به نقل از سرويس خارجي: وزير خارجه عربستان اعلام کرد که رياض آماده اعطاي سهمي‌به روسيه در خاورميانه است تا اين کشور بسيار قوي‌تر از اتحاد جماهير شوروي سابق شود اما در ازاي آن دست از پشتیبانی بشار اسد بردارد .

عادل الجبير گفت: عربستان آماده است با روسيه به عنوان يکي از بزرگترين توليد کنندگان نفت در جهان همکاري کند، که به يقين سودي هنگفت و ميلياردي براي مسکو خواهد داشت. 
او در اين مصاحبه گفت:‌- "منطقي است که مسکو بگويد آنچه به نفع منافعش است تقويت روابطش با رياض است نه اسد". الجبير ادامه داد: ما آماده دادن سهمي‌به روسيه در خاورميانه هستيم تا اين کشور تبديل به قدرتي بسيار بزرگتر در مقايسه با اتحاد جماهير شوروي سابق شود. 
وزير خارجه عربستان تاکيد کرد که رياض با روسيه درباره سوريه اختلاف دارد اما اختلاف آن در درجه اول مربوط به بازي و ايفاي نقش آن نيست بلکه درباره شيوه‌هايي است که اين نقش را در سوريه ايفا مي‌کند. 
رئيس دستگاه ديپلماسي عربستان ادعا کرد که روزهاي اسد انگشت شمارند و روسيه بايد اين معامله را بپذيرد چراکه برايش پذيرش آن ممکن است.
در اين حال روسيه با پيش شرطامريکا براي همکاري نظامي‌در سوريه مخالفت کرد. 
امريکا اعلام کرد که براي همکاري نظامي‌با مسکو در سوريه بايد نيروهاي دولتي دمشق از شدت حملات خود بکاهند و رئيس‌جمهوري اين کشور نيز از مسند خود کناره‌گيري کند؛ مسئله‌اي که با مخالفت شديد روسيه همراه شد. 
طرح عمليات مشترک امريکا و روسيه که «جان کري» با خود به همراه داشت، راه به جايي نبرد. اين طرح زمينه را براي حمله به جبهه النصره و داعش با حملات هماهنگ شده فراهم مي‌کرد، ولي از نظر ميداني نيروهاي دولتي سوريه بايد از شدت حملات خود مي‌کاستند تا معارضان تحت حمايت واشنگتن بتوانند کنترل مناطقي را در دست گيرند که تحت اشغال النصره است.
از طرفي سخنگوي وزارت امور خارجه روسيه با غيرقابل قبول خواندن ادامه پشتیبانی غرب از تروريست‌هاي ضد سوري به عنوان ميانه رو، گفت:- "براساس اطلاعات موجود، افراد مسلح گروه تروريستي نورالدين الزنکي که سر يک کودک فلسطيني را جدا و از اين اقدام فيلمبرداري کردند، مورد پشتیبانی امريکا هستند".
سخنگوي بان کي‌مون هم اعلام کرد که دبير کل سازمان ملل از ديدن تصاوير مربوط به بريده شدن سر کودک فلسطيني به دست شورشيان سوري در حلب شوکه شده است. 
در چنين شرايطي ائتلاف بين‌المللي تحت رهبري امريکا به حمله خود به شهر منبج سوريه و کشتن بيش از 22 غيرنظامي‌در اين شهر واقع در شمال حلب اذعان کرد و مدعي شد که واشنگتن در حال انجام تحقيقات دراين‌باره است. 
خبر ديگر اينکه منابع کُرد اعلام کردند يک امريکايي که در صفوف اين گروه در شهر منبج سوريه مي‌جنگنيد، در درگيري با عناصر داعش کشته شد. در تحولي ديگر فرار عناصر داعش با لباس زنانه از منبج ناکام ماند.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала