ختم مسلمان کشی در جهان اسلام

© MANJUNATH KIRANУчастники праздника Ураза-Байрам в Бангалоре, Индия
Участники праздника Ураза-Байрам в Бангалоре, Индия - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شیخ الازهر پایان مسلمان کشی در جهان اسلام را خواستار شد

شیخ الازهر در گفتگویی پایان مسلمان کشی و کشتار در جهان اسلام را خواستار شد و بر اهمیت نزدیکی پیروان مذاهب مختلف اسلام به یکدیگر تاکید کرد.

مهر: احمد الطیب شیخ الازهر در گفتگو با روزنامه کویتی الأنباء از روحانیون اهل تسنن و تشیع خواست که با صدور فتوایی، کشته شدن سنی توسط شیعه و شیعه توسط سنی را حرام اعلام کنند.

وی در ادامه بر لزوم توقف برادرکشی در میان مسلمانان و پایان یافتن کشتار در جهان اسلام تاکید کرد. احمد الطیب با تاکید بر اهمیت تقریب مذاهب اسلامی گفت: الازهر همواره خواستار تقریب میان اهل تسنن و تشیع بوده است و این موضوع اهمیت بسیاری برای الازهر دارد.

وی با بیان این مطلب افزود: من از شخصیت های بلندپایه اهل تسنن و شیعه می خواهم که با تشکیل یک نشست مشترک در الازهر فتوایی را درباره حرام بودن مسلمان کشی در میان مذاهب اسلامی مختلف صادر کنند تا بدین طریق کشتار در منطقه پایان یابد و جهان اسلام از توطئه ها و توطئه چینان رهایی یابد.

شیخ الازهر اظهار داشت: نباید به عاملان فتنه و تفرقه در میان اهل تسنن و تشیع خون بریزیم، متاسفانه این افراد در رسانه ها فعال هستند و بر اساس دستور طوری عمل می کنند که هدفشان برانگیختن آتش فتنه در میان مسلمانان است و نمی خواهند آتش این فتنه خاموش شود. ما خواهان نزدیکی پیروان مذاهب اسلام به یکدیگر هستیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала