کمیته بین المللی المپیک به تیم روسیه اجازه داد که در بازی های المپیک 2016 شرکت کنند

© REUTERS / Ricardo MoraesТалисман Олимпиады-2016 Винисиус в Рио-де-Жанейро
Талисман Олимпиады-2016 Винисиус в Рио-де-Жанейро - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیته بین المللی المپیک در یک بیانیه رسمی اعلام کرد، تیم ملی روسیه می تواند به بازی های تابستانی المپیک در ریودوژانیرو شرکت کنند، اما تنها ورزشکاران اتلیتیک سبک نمی توانند شرکت کنند.

کمیته بین المللی المپیک اعلام کرد، تیم ملی روسیه می تواند در بازی های المپیک شرکت کنند اما بخش های از این ورشکاران نمی توانند در این المپیک شرکت کنند و در این باره فدراسیون بین المللی هر ورزش خودش تصمیم خواهد گرفت.

طوری که اشاره شد در المپیک ریو هر فدراسیون خودش تصمیم میگیرد که کدام ورزشکاران شرایط المپیک را دارند.

به گزارش WADA  یولیا استیپانوا در بازی های المپیک ریو شرکت کرده نمی تواند به خاطر این که پیش از این معلوم شده بود که او دوپینگ کرده و رد صلاحیت شده است و بنا کمیته بین المللی المپیک به او اجازه شرکت در این بازی ها را نمیدهد.

همه ورزشکاران روسیه به جز پرشکار داریا کلیشینا می توانند در این بازی ها شرکت کنند چرا که قبلا این ورزشکار را انجمن بین المللی فدراسیون های ورزشی  (IAAF) از شرکت در این بازی ها ممنوع کرده بود.

توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک بر علاوه چیزهای دیگر اشاره به این کرد، که هیچ مقام وزارت ورزش روسیه مجوز رسمی برای شرکت در بازی ها را دریافت نمی کنند.

کمیته بین المللی المپیک اضافه کرده است، که علاوه بر این هر ورزشکار تیم ملی روسیه اشتراک کننده در بازی های المپیک مورد آزمایش های اضافی قرار میگیرد و اگر هر ورزشکار در این آزمایش شرکت نکند مجوز رسمی شرکت در این بازی هایش از اعتبار ساقط می شود.

یاد آوری می کنیم که رسانه های بریتانیایی به نقل از منابع کمیته بین المللی المپیک پیش از آن نوشته بودند که تیم ملی روسیه به طور کلی از شرکت در بازی های المپیک 2016 ریو کناره گذاشته شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала