سرگئی لاوروف: داعش می خواهد یک خلافت از لیسبون تا پاکستان ایجاد کند

© Sputnik / Sergei Kuznetsov /  مراجعه به بانک تصاویر سرگی لاوروف
سرگی لاوروف - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در آستانه سفر خود به لائوس در یک مصاحبه با امپریال ارتدوکس جامعه فلسطین تاکید کرد، وضعیت مسیحیان در شرق میانه به دلیل افزایش افراط گرایی و تعصب مذهبی در منطقه تحت تهدید قرار دارد.

لاوروف گفت، هدف اصلی افراطیان و متعصبان مذهبی تهدید و از میان برداشتن فیزیکی مخالفان ایدئولوژیکی می باشد. او تاکید کرد،  هدف آنها تنها از بین بردن برخی از مسیحیان نیست.

لاوروف تاکید کرد، "داعش تنها به سرکوب مسیحیان بسنده نمی کند، بلکه آنها با خشم سر شیعیان را نیز از تن جدا می کنند و نابودی شیعیان و مسیحیان را یکی می پندارند. علاوه بر این برای سنی ها نیز معیارهای ویژه را در نظر دارند و هر سنی نمی تواند یک سنی باشد که تمام ایدئولوژی داعش برایش قابل قبول باشد. ما همه می دانیم کسانی که در راس این ساختار قرار دارند مردم مذهبی نیستند و این ها تنها برای قدرت می جنگند تا خاک بیشتری را تصرف کنند، و داعش نخستین سازمان تروریستی می باشد که می خواهد خلافت خود را از لیسبون تا پاکستان ایجاد و اعلام کند".

سرگئی لاوروف گفت، ظهور چنین یک سازمان تروریستی پایدار تنها می تواند با اشتباهات و مداخله قدرت های جهانی در امور داخلی منطقه بوجود بیاید و حمله نیروهای امریکایی در سال 2003 به عراق نقش بارز را در ایجاد این گروه های تروریستی ایفا کرده است.

لاوروف گفت:- "هسته ای اصلی داعش را جنرال های پیشین صدام حسین  تشکیل میدهند، که امریکایی ها به خاطر از بین بردن دولت عراق در سال 2003 وارد عراق شد و ارتش عراق را شکست داد و این نیروهای امنیتی عراق که به خوبی میدانند که چگونه از سلاح استفاده کنند را بدون پرداخت کدام هزینه از ارتش بیرون کردند و همه به خوبی میدانند و آگاه هستند که به شکل بسیار ریاکارانه تا هنوز برای تغییر رژیم بعضی از کشورها از جمله سوریه پس از آنچه در عراق افتاد در تلاش هستند و یا در لیبی که به شکل وحشیانه معمر قذافی را به قتل رساندند و این همه به نظر من نشان دهنده این است که در پشت این همه دسیسه ها کوته فکران و خائنانی هستند که به سادگی از تخریب کشورها و منطقه لذت می برند و به امید نفع خود در منطقه می باشند".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала