نگرانی شدید اتحادیه اروپا از افزایش تلفات غیرنظامیان در افغانستان

© AFP 2023 / Emmanuel Dunandنگرانی شدید اتحادیه اروپا از افزایش تلفات غیرنظامیان در افغانستان
نگرانی شدید اتحادیه اروپا از افزایش تلفات غیرنظامیان در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: هیات اتحادیه اروپا در افغانستان، از افزایش میزان تلفات غیرنظامیان در این کشور شدیدا ابراز نگرانی کرده و از طرف‌های درگیر جنگ خواسته تا در حفاظت از جان غیرنظامیان به ویژه کودکان توجه بیشتری داشته باشند.

اتحادیه اروپا یافته‌های گزارش اخیر سازمان ملل متحد در مورد تلفات غیرنظامیان در شش ماه امسال در افغانستان را «خوف‌ناک» توصیف کرده است. این اتحادیه در اعلامیه‌ای با اشاره به گزارش سازمان ملل متحد می‌نویسد: «گزارش نیمه اول سال 2016 یوناما در مورد تلفات غیرنظامیان در افغانستان وضعیت خوف‌ناکی را به تصویر می‌کشد. این گزارش بلندترین میزان تلفات غیرنظامیان را از سال 2009 تاکنون به ثبت رسانده است. نگران کننده‌تر این که یک سوم این تلفات را کودکان تشکیل می‌دهند که بلندترین سطح تلفات کودکان در جریان زمانی شش ماه از سال 2009 تاکنون است.»

براساس این اعلامیه، فرانز مایکل ملیبن نماینده ویژه و رییس هیات اتحادیه اروپا در افغانستان نیز، افزایش تلفات غیرنظامیان در این کشور را نگرانی بزرگ توصیف کرده است. آقای ملیبن از قتل و کشتار غیرنظامیان به عنوان نقض واضح قوانین بین‌المللی توصیف کرده و خواستار متوقف شدن این روند شده است. وی می‌گوید: «روند روبه افزایش تلفات غیرنظامیان باید به عقب برگردد.»

هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان، یوناما، امروز با انتشار گزارشی در مورد میزان تلفات غیرنظامیان در جریان نیمه اول سال 2016 میلادی، اعلام کرد که از اول جنوری امسال تا اخیر ماه جون، 5166 غیرنظامی کشته و زخمی شده‌اند. از این میان 1601 غیرنظامی کشته و 3665 تن دیگر زخمی شده‌اند. سازمان ملل متحد می‌گوید که آمار جدید بلندترین رقم تلفات غیرنظامیان در افغانستان را از سال 2009 به این سو نشان می‌دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала