فرار از جنگ فراه

© Sputnik / Zuhal SarhadАфганистан
Афганистан - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طالبان تاکنون درمورد ابراز نظرنکرده اند

مقامات محلی در ولايت فراه مى گويند که طى درگيرى های مسلحانه در ولسوالی پشت رود، دست کم ١٢ مخالف مسلح کشته شده، ٢٣ تن زخم برداشته و صدها خانواده مجبور به ترک خانه های شان گرديده اند.
محمد ناصر مهری سخنگوی والی فراه، به آژانس خبری پژواک گفت در اين درگيرى ¬ها که از عصر روز يکشنبه بر پوسته های امنيتی اردو و پوليس ملی، در قريه های « دوکن و چپک» و «چهارماس» آغاز شده و تا کنون ادامه دارد، افزون بر کشته شدن ١٢ مخالف مسلح و مجروحيت ٢٣ تن ديگرآنها، سه سرباز اردوی ملی نيز کشته و دو تن ديگر زخمی شده اند.
به گفته وی، درحالیکه نيروهای امنيتی افغان در اين درگيری ¬ها از پشتيبانی قوای هوايی برخوردار اند، قطعه کماندوی اردوی ملی نيز به کمک آن ها در ولسوالی پشت رود شتافته اند.
در عين حال، غوث الدين ولسوال پشت رود گفت که شمار طالبان مسلح در اين درگيری ¬ها به بيش از ٥٠٠ تن می رسد.

Kosh-Agachskaya solar power plant - اسپوتنیک افغانستان
تامین برق روزانه شهر فراه از انرژی خورشیدی

او با ابراز نگرانی از ادامه جنگ در مناطق «دوکن»، «چپک» و «چهارماس» گفت که ادامه درگيری¬ ها، صدها خانواده را مجبور به ترک خانه های شان نموده است.
غلام رسول عضو شورای جوانان قريه دوکن که به همراه خانواده اش به شهر فراه فرار نموده است گفت که طالبان، روز يکشنبه به قريه شان هجوم آورده به مردم اخطار دادند که منازل شان را ترک کنند؛ زيرا آنها قصد دارند که بر پوسته های امنيتی حمله کنند.
وی افزود: «صدها فاميل از قريۀ ما و قريه جات چپک و چهارماس، به خاطر درگيری ها خانه های شان را ترک کرده و فعلاً در شهر و يا ديگر مناطق بودوباش دارند.»
طالبان تاکنون درمورد ابراز نظرنکرده اند

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала