نشست سه جانبه میان افغانستان، پاکستان و ناتو

© AFP 2023 / ROBERTO SCHMIDTافغانستان
افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کابل امروز میزبان نشست سه جانبه میان افغانستان، پاکستان و ناتو است و نمایندگان حاضر در این نشست در باره مشکلات مرزی در خط فرضی دیورند صحبت خواهند کرد.

به گزارش سایت خبری بخدی به نقل از  گفته های دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع ، که اشتراک کنندگان این نشست تلاش می ‌کنند که به مشکلات مرزی میان دو کشور رسیدگی و تمام سوی تفاهم‌ های موجود در دو سوی دیورند را رفع کنند.
همزمان با این، وزارت امور خارجه اعلام کرده که نشست امروز، ادامه نشست سه جانبه میان افغانستان، پاکستان و نظامیان خارجی مستقر در کشور است که از چهار سال به این طرف برگزار می ‌‎شود.
وزارت امور خارجه کشور گفت که در نشست امروز قوماندانان اوپراسیون وزارت ‌های دفاع دو کشور اشتراک می ‌کنند.
این در حالیست که شماری از آگاهان سیاسی و نظامی در کابل، نسبت به عملی شدن تصامیم این گونه نشست‌ های سه جانبه بی ‎باور اند.
آنان می گویند، که به دلیل عدم صداقت پاکستان در رسیدگی به مشکلات افغانستان، آنچه که در نشست‌های دو جانبه و سه جانبه فیصله می ‌شود، دولت پاکستان عملی نمی ‌کند.
آگاهان نظامی در کابل افزوده اند، که پاکستان آنچه را که در نشست ‌های پیش از این به دولت و مردم افغانستان وعده سپرده بود، تاکنون عملی نکرده است و فیصله ‌های نشست امروزی نیز مشکلات مرزی میان دو کشور را رفع نخواهد کرد.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала