حادثه تروریستی روزشنبه مورد تحقیق همه‌جانبه قرار می‌گیرد

© REUTERS / Omar Sobhaniحادثه تروریستی روزشنبه مورد تحقیق همه‌جانبه قرار می‌گیرد
حادثه تروریستی روزشنبه مورد تحقیق همه‌جانبه قرار می‌گیرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: محمدفرید حمیدی لوی سارنوال افغانستان و رییس هیات حقیقت‌یاب در مورد چگونگی وقوع رویداد خونین تروریستی روز شنبه در شهر کابل، می‌گوید که روی این حادثه تحقیق همه‌جانبه صورت خواهد گرفت.

آقای حمیدی صبح امروز در یک کنفرانس خبری گفت که اعضای هیات حقیقت‌یاب مسوولیت دارند تا منصفانه، عادلانه و همه‌جانبه روی این رویداد خونین تحقیق کنند. وی گفت: «با شفافیت تام مردم افغانستان از یافته‌ها و از نتایج بررسی‌های هیات حقیقت یاب با خبر می‌شوند.»

لوی سارنوال افغانستان افزود که مسوولیت اعضای هیات حقیقت‌یاب تنها یافتن حقایق و معلومات نیست، بلکه در مواردی که ایجاب می‌کند که افراد مقصیر را تحت تعقیب عدلی قرار بدهند.

روز شنبه، این هفته، در جریان تظاهرات هوداران جنبش روشنایی در شهر کابل، دو حمله‌کننده انتحاری مربوط به گروه تروریستی داعش وارد جمعیت معترضان شده و مواد منفجره در بدن خود را منفجر کردند. در این رویداد تروریستی نزدیک به هشتاد تن از هواداران جنبش روشنایی کشته و نزدیک به سه‌صد تن دیگر زخمی شدند.

این معترضان بدنبال تصمیم کابینه افغانستان مبنی‌بر انتقال لین برق وارداتی ترکمنستان از سالنگ دست به تظاهرات زدند. این معترضان می‌گویند که براساس ماسترپلان برق افغانستان، مسیر ولایت بامیان برای انتقال این لین برق در نظر گرفته شده بود و حکومت افغانستان براساس یک تصمیم‌ تبعیض‌آمیز مسیر آن را از بامیان به سالنگ تغییر داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала