یکپارچه شدن گروه جنبش روشنایی با بخش دیگر، دشوار است

© Sputnikبرگزاری تظاهرات مسالمت آمیز جنبش روشنایی
برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز جنبش روشنایی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یکی از خواست های این بخش از جنبش روشنایی این بود که باید تظاهرات روز شنبه برای ده روز به تاخیر انداخته شود

شماری از اعضای جنبش روشنایی که مخالف تظاهرات روز شنبه گذشته بودند میگویند، دادخواهی برای گذشتن لین 500 کیلو ولت از طریق بامیان ادامه خواهد داشت.
به دنبال تظاهرات روز شنبه در کابل جنبش روشنایی به دو پارچه تقسیم شد، بخشی که تظاهرات کردند و بخش دیگری که بنا بر دلایلی به جاده ها نریختند، اما اکنون هشدار میدهند که اگر گفتگوهای شان با حکومت نتیجه ندهد، به جاده ها خواهند ریخت.
به گزارش اریانا نیوز محمد حیدری یک عضو شورای عالی مردمی دلیل نرفتن شان به تظاهرات روز پنج شنبه را اینگونه خلاصه میکنند، پیشنهاد تعویق تظاهرات دلایل زیادی داشت، عدم آماده گی لازم تدارکاتی برای تداوم تظاهراتی که نامحدود اعلام کرده بودیم، بحث ماندن شبانه در سرک ها و نگرانی های امنیتی و بروز خشونت میان مردم و نیروهای امنیتی از جمله نگرانی ها بود.

حمله ترورستی در میان هواداران جنبش روشنایی در کابل - اسپوتنیک افغانستان
حمله ترورستی در میان هواداران جنبش روشنایی در کابل

حالا یکپارچه شدن این گروه جنبش روشنایی با بخش دیگر جنبش که در تظاهرات روز شنبه ده ها کشته دادند، دشوار به نظر میرسد، اما هر دو بخش جنبش به خواست قبلی شان تاکید دارند.
اسدالله سعادتی یک عضو شورای عالی مردمی میگوید: "ما هنوز به جای مشخصی نرسیده ایم، نفس دو گانه گی که بوجود آمد به داعیه آسیب زد، اگر کمیسیون قبل از تظاهرات تشکیل می گردید و تظاهرات به تعویق می افتاد ما یقین داشتیم که ناممکن ها را ممکن می ساختیم".
یکی از خواست های این بخش از جنبش روشنایی این بود که باید تظاهرات روز شنبه برای ده روز به تاخیر انداخته شود، به دلیل اینکه دروازه گفتگو ها به باور این ها با حکومت باز بود.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала