قرارداد باسازی 15 کانال آبیاری امضا شد

عضو شوید
سپوتنیک، کابل: وزارت زراعت، آبیاری و مالداری افغانستان در نظر دارد تا 15 کانال آبیاری را در ولایت‌های کابل و بغلان بازسازی نماید. قرارداد بازسازی این کانال‌ها امروز میان وزیر زراعت و نمایندگان سکتور خصوصی در کابل امضا شد.

پنج کانال آبیاری در ولسوالی‌های بگرامی و چهار آسیاب ولایت کابل و ده کانال دیگر در ولسوالی‌ بغلان جدید و شهر پلخمری مرکز ولایت بغلان بازسازی می‌شوند.

اسدالله ضمیر وزیر زراعت، آبیاری و مالداری افغانستان، پس از امضای قرارداد بازسازی این کانال‌ها گفت که هزینه مجموعی برای تکمیل کار این پروژه‌ها حدود 98 میلیون افغانی است که از بودجه انکشافی وزارت زراعت، ابیاری ومالداری تمویل می‌شود.

وی افزود: «با تکمیل کار این پروژه‌ها نزدیک به 3600 جریب زمین زراعتی آبیاری می‌شود و در مجموع سیزده هزار خانواده از مزایای کانال‌های آبیاری در هردو ولایت مستفید می‌گردند. تطبیق این پروژه‌ها 10 درصد ساحات سبز مزارع را افزایش می‌دهد و تا 20 درصد در رشد اقتصاد دهاقین نقش مثبت خواهد داشت.»

به گفته وزارت زراعت و مالداری، بازسازی این کانال‌ها از ضایع شدن نزدیک به هفتاد درصد آب‌های ولسوالی‌ها و مناطق تحت پروژه‌ جلوگیری می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала