پسر شاه عربستان اماده گفتگو با ایران است

© AFP 2023 / ALAIN JOCARD Saudi Defence Minister Prince Mohammed bin Salman bin Abdul Aziz al-Saud
Saudi Defence Minister Prince Mohammed bin Salman bin Abdul Aziz al-Saud - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
با وجود اینکه عربستان ادعا کرده به دستور امریکا این کشور به القاعده در «جعار» حمله کرده، اما در این هجوم دست کم 10 غیر نظامی یمنی کشته شده و چندین نفر زخمی شدند

فعال توییتری و افشاگر عربستانی اعلام کرد با توجه به افزایش تلفات ائتلاف عرب-سعودی در یمن، وزیر دفاع این کشور از طریق امارات تلاش می‌کند با ایران و انصار الله گفت‌وگو کند.
در پی اعتراف عربستان به سقوط یک هلیکوپتر آپاچی در جوف در یمن، مجتهد فعال توییتری و افشاگر عربستانی در صفحه توییترش نوشت که این آپاچی به دلیل شرایط بد آب‌وهوایی سقوط نکرده، بلکه به وسیله انصار الله منهدم شده است.

مجتهد همچنین تأکید کرد علاوه بر منهدم شدن این بالگرد سه تانک «ابرامز» عربستان نیز به وسیله موشک‌های «کورنت» یمنی‌ها منهدم شده است.

بر اساس این خبر با وجود اینکه عربستان ادعا کرده به دستور امریکا این کشور به القاعده در «جعار» حمله کرده، اما در این هجوم دست کم 10 غیر نظامی یمنی کشته شده و چندین نفر زخمی شدند.

به گزارش اتاق خبر 24 مجتهد گفت در حالی که پادشاه عربستان و پسرش در مراکش (مغرب) و پاریس به خوشگذرانی مشغولند، ائتلاف عربی-سعودی شبه نظامیان خود را در تعز با امکانات محدود تنها گذاشته و آن‌ها تصمیم گرفته‌اند از این به بعد با ائتلاف هماهنگ نباشند.

عربستان - اسپوتنیک افغانستان
توطئه عربستان علیه ایران


از سوی دیگر شمار نظامیان گارد مرزی عربستان که روز دوشنبه کشته شدند، چهار برابر رقم اعلام شده (5 نفر) است و انصار الله نام و رتبه آنها را اعلام کرده است. این در حالی است که سخنگوی ائتلاف اطلاعاتی از شمار کشته‌های انصار الله ندارد.

بر اساس این خبر «محمد بن سلمان» وزیر دفاع عربستان به این درک رسیده که ادامه جنگ به سود او نیست به همین دلیل ملتمسانه در پشت پرده از طریق امارات و عمان تلاش می‌کند با انصار الله، کنگره مردمی و ایران به تفاهم برسد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала