حمله سعودی به شبکه الجریره قطر

© AFP 2023 / KARIM JAAFARشبکه الجریره قطر
شبکه الجریره قطر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کاربران سعودی شبکه های ارتباطات اجتماعی، شبکه "الجزیره" را به علت خودداری از استفاده از کلمه "شهید" برای تلفات نیروهای متجاوز سعودی در یمن، مورد حمله قرار دادند.

به گزارش شبکۀ العالم، کاربران سعودی که به شدت از تلفات نظامی خود در یمن عصبانی هستند، در اقدامی عجیب با مقایسه نیروهای متجاوز خود با شهدای مقاومت فلسطین؛ در شبکه های اجتماعی نوشتند که شبکه الجزیره قطر برای هر کسی که در فلسطین کشته می شود حتی اگر مسیحی باشد از عنوان شهید استفاده می کند، اما حاضر نیست از این عنوان برای سربازان سعودی که در جنگ با نیروهای یمنی کشته می شوند، استفاده کند".!!
گفتنی است شبکه "الجزیره" با نقل قول مستقیم از زبان "بن علی یلدریم"، نخست وزیر ترکیه نوشته بود:"در جریان کودتای نافرجام، 208 نفر به شهادت رسیده اند"، این توصیف نیز خشم سعودی ها را برانگیخت. آنها گفتند که این شبکه حتی برای کسانی که در جریان کودتای نافرجام ترکیه کشته شده اند از عنوان "شهید" استفاده کرده است. البته واقعیت این است که این توصیف، فقط یک نقل قول مستقیم بوده و در داخل گیومه قرار داده شده است.
سعد البریک، از مبلغان دینی سعودی خطاب به این شبکه گفته است: "شما چه کار می کنید؟ چرا کشته های دیگران، شهید هستند و کشته های خودمان، فقط کشته شده؟"
کاربر دیگری به نام سلطان التمیمی گفته است: "الجزیره باید در سیاست های خود تجدید نظر کند شهدای فلسطین عزیزتر از شهدای عربستان و قطر نیستند."!!
کاربران سعودی پس از انتقادات شدید خود از شبکه الجزیره گفتند که دیگر شبکه های وابسته به عربستان مثل "ام بی سی" و "العربیه" در موارد متعددی کشته شده های عربستان را در مرزهای جنوبی، مقتول توصیف کرده بودند.
آنها خواستار محاکمه این دو شبکه شده اند که با پول عربستان اداره می شود، و گفتند که حساب شبکه الجزیره، از شبکه هایی مثل ام بی سی و العربیه که با پول عربستان اداره می شوند، جداست.
از سوی دیگر "یاسر ابوهلاله"، مدیر شبکه الجزیره در واکنش به حمله کاربران، گفت که این حمله در این شرایط و از حیث محتوا، مشکوک است به خصوص که پای کانال های سعودی در میان است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала