پاکسازی ادامه دارد: در ترکیه در یک روز بیش از 130 رسانه را بستند و 1600 جنگجوی ارتش را از کار بیرون کردند

© AFP 2023 / Adem Altanپاکسازی ادامه دارد: در ترکیه در یک روز بیش از 130 رسانه را بستند و 1600 جنگجوی ارتش را از کار بیرون کردند
پاکسازی ادامه دارد: در ترکیه در یک روز بیش از 130 رسانه را بستند و 1600 جنگجوی ارتش را از کار بیرون کردند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از کودتای نا فرجامی نظامی ترکیه، تصفیه مخالفان از بخش های نظامی و رسانه ای به اندازه زیاد در حال جریان است. تا هنوز نظر به تصمیم مقام های عالی رتبه 130 رسانه بسته و بیش از 1600 سرباز ارتش از کار شان برکنار شده است.

لازم به ذکر است، که این تصمیم پس از کودتای نافرجام نظامی در ترکیه  به تاریخ 20 جولای گرفته شد و تا سه ماه دیگر ترکیه در حالت اضطراری قرار خواهد داشت. به طور خاص شبکه های که بسته شده اند قرار ذیل اند، Barış TV, Bugün TV, Can Erzincan TV, Dünya TV, Hira TV, Irmak TV, Kanal 124, Kanaltürk, MC TV, Mehtap TV, Merkür TV, Samanyolu Haber, Samanyolu TV, SRT TV, Tuna Shopping TV, Yumurcak TV,

و آژانس Cihan، Muhabir و SEM می باشند.

علاوه بر این، نظر به تصمیم قبلی مقام ها 47 روزنامه نگار مخالف دولت دستگیر شده بودند، از جمله کارکنان روزنامه زمان که کار خود را در 15 می متوقف کردند.

امره دیویلی روزنامه نگار ترک در مصاحبه با RT گفت، این گونه فشارهای مقامات ترکیه نه تنها رسانه های وابسته به عبدالله گولن و کسانیکه در کودتا سهم داشتند را می بندد، بلکه آنها با این کار شان تمام منابع اطلاعات آزاد را بسته می کنند.

پاکسازی در ارتش هم همچنان ادامه دارد. نظر به فرمان اخیر دولت 1600 افسر عالی رتبه ارتش از کار برکنار شده است. در میان دستگیر شدگان 149 جنرال و دریاسالار نیز دیده می شود، که تقریبا نیمی از فرماندهان عالی رتبه ارتش ترکیه را تشکیل می دهد.

پاکسازی در سیستم آموزش نظامی نیز در این کشور ادامه دارد. با توجه به گزارش شبکه RT برای پیشگیری از کودتای دوباره تمام مکتب های آموزشی نظامی ارتش ترکیه بسته شده است و دانش آموزان را به مکتب های آموزشی غیر نظامی منتقل کرده اند و دانش آموزان تنها می توانند به این صورت به تحصیل خود ادامه بدهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала