رابطۀ مستقیم داعشیان افغانستان با دولت اسلامی در عراق و سوریه

© AP Photo / Raad AdaylehФлаг на главной площади в городе Маан, Иордания
Флаг  на главной площади в городе Маан, Иордания - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
داعش در ده ولسوالی ولایت ننگرهار حضور داشت و اکنون در سه ولسوالی فعالیت دارد

فرمان‌دۀ نیروهای حمایت قاطع و نیروهای امریکایی می‌گوید گروه دولت اسلامی یا داعش به رهبری این گروه در عراق و سوریه ارتباط مستقیم دارند.
جنرال جان نیکلسون روز گذشته در گفت‌گویی با اسوشیتدپرس یادآوری کرده که این گروه با رهبری‌شان در عراق و سوریه ارتباط مخابراتی، استراتیژیک و مالی دارند و وقتی درخواست عضویت این گروه را کردند، پذیرفته شدند.
به گفتۀ این نظامی ارشد امریکایی آنان که باید برخی امتحان‌ها را سپری می‌کردند، حالا در نشریۀ دولت اسلامی به نام دایق، معرفی نیز شده‌اند.
آقای نیکلسون خاطرنشان ساخته‌است داعش در ده ولسوالی ولایت ننگرهار حضور داشت و اکنون در سه ولسوالی فعالیت دارد.

داعش - اسپوتنیک افغانستان
هشدار داعش به شهروندان افغانستان

اظهارات آقای نیکلسون در حالی‌ست که اخیرا نگرانی‌ها از افزایش فعالیت گروه داعش بیش‌تر شده و در هفتۀ جاری فرستادۀ ویژۀ سازمان ملل برای افغانستان نیز از این مورد اظهار نگرانی کرد.
تادامیچی یامامتو گفت که گروه دولت اسلامی یا داعش در تلاش است تا حضورش را در ولایت‌های افغانستان گسترش دهد.
به گزارش خامه پرس با این حال پس از حمله‌های انتحاری در ده‌مزنگ کابل کابل که صدها کشته و زخمی به جا گذاشت و گروه داعش مسؤولیت آن را به دوش گرفت، اقدامات علیه این گروه در شرق افغانستان جدی‌تر شده و یک روز پیش ولسوالی کوت ننگرهار از وجود داعش پاک‌سازی گردید.
جان نیکلسون با اشاره به کشته‌شدن خلیفه عمر منصور، یک فرمان‌دۀ ارشد گروه تحریک طالبان پاکستانی گفته‌است که آنان متعهد به مبارزه با هراس‌افگنان هستند و در آن‌طرف یا این‌طرف سرحد میان افغانستان و پاکستان آنان را هدف قرار خواهند داد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала