ارزیابی نقش رسانه‌ها در توانمندسازی زنان در بدخشان

© Photo / اداره همکاری آلمانارزیابی نقش رسانه‌ها در توانمندسازی زنان در بدخشان
ارزیابی نقش رسانه‌ها در توانمندسازی زنان در بدخشان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: شماری از خبرنگاران ولایت بدخشان در یک گردهمایی، نقش رسانه‌ها را در توانمندسازی زنان مورد بحث و ارزیابی قرار دادند.

اداره همکاری‌های آلمان با اعلام این خبر می‌گوید که خبرنگاران در بدخشان معتقدند که رسانه‌ها در توانمندسازی زنان در افغانستان تاکنون نقش مهم و موثری ایفا کرده‌اند.

این گردهمایی که توسط انجمن اجتماعی خبرنگاران راه‌اندازی شده بود،‌ در آن سه کارشناس عرصه توانمندسازی زنان و نزدیک به شصت خبرنگار در آن حضور داشتند.

شرکت‌کنندگان این گردهمایی گفته‌اند که رسانه‌ها در تشویق و سهم‌گیری زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی تاثیرات زیادی بالای زنان داشته‌اند. به گفته آنان، رسانه‌ها قدرت و توانایی جهت دادن مردم را دارند و برای بلند کردن صدای زنان فرصت‌های بیشتری داده‌اند.

ذوفنون حسام ناطق، رییس اداره امور زنان ولایت بدخشان، در این گردهمایی گفت که انکشاف پایدار بدون نقش زنان غیرممکن است. خانم ناطقی می‌گوید: «امروز تمام رسانه‌های جمعی افغانستان را فرا می‌خوانم که به زنان در زمینه ایفای نقش شان در جامعه کمک بیشتر نمایند. بیایید نشان بدهیم که زنان چقدر مستعد، ماهر و نیرومندند.»

همچنین ناجیه سروش از فعالان حقوق زن در ولایت بدخشان، می‌گوید که رسانه‌ها روی تغییر ذهنیت زنان تاثیر زیادی داشته‌اند. وی گفت: «رسانه‌ها نه تنها ذهنیت زنان را تغییر داده، بلکه مهم‌تر از آن آنها ذهنیت مردان را نیز دگرگون ساخته‌اند. مردان به گونه فزاینده به زنانی‌که در دور و پیش شان قرار دارند کمک فراهم می‌کنند.»

رسانه‌ها طی سال‌های اخیر در افغانستان رشد قابل ملاحظه‌ای داشته و یکی از دست‌آوردهای مهم دولت این کشور به شمار می‌روند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала