دست آورد "بی پیشنه" نیروهای امنیتی در مبارزه با داعش

© REUTERS / Dado Ruvicداعش
داعش - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شورای امنیت ملی افغانستان، دست آوردهای نیروهای امنیتی این کشور در مبارزه علیه گروه تروریستی داعش در ولایت ننگرهار را "بی پیشنه" توصیف کرده و به نیروهای امنیتی دستور داده تا حملات شان را علیه مواضع این گروه تروریستی تشدید بخشند.

در جلسه ویژه شورای امنیت ملی که امروز پنجشبنه به منظور بررسی وضعیت امنیتی افغانستان برگزار شده بود، همچنین تاکید شده تا زمان نابودی مواضع گروه تروریستی داعش حملات نیروهای امنیتی باید شدت یابد. این جلسه تحت رهبری اشرف غنی رییس جمهور افغانستان برگزار شده بود.

در همین حال، مقام های امنیتی نیز می گویند که تروریستان داعش در افغانستان در حال سرکوب شدن هستند.

دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع، امروز در یک کنفرانس خبری مشترک با سخنگوی وزارت امور داخله گفت که وزارت دفاع در نشست سه جانبه اخیر مقام های نظامی افغانستان، پاکستان و ناتو در کابل، از اسلام آباد نیز خواسته تا علیه تروریستان داعش اقدام نظامی داشته باشد. سخنگوی وزارت دفاع گفت: "عملیاتی که مقابل داعش راه اندازی شده نتایج بسیار خوبی بدست داده است. هرجایی که ما عملیات کردیم، آنها (تروریستان داعش) نابود شده و مخفی گاه های شان را از دست داده اند."

دولت وزیری همچنین افزود که تروریستان داعش در ولایت ننگرهار در شرق افغانستان تلفات زیادی داده و شماری از فرماندهان مهم خود را از دست داده اند. به گفته او، ولسوالی کوت که از مراکز مهم تروریستان داعش در ولایت ننگرهار به شمار می رفت، "کاملا" از وجود این تروریستان تصفیه شده است. وی تاکید کرد که عملیات پاک سازی تروریستان داعش در برخی از ولسوالی های دیگر ولایت ننگرهار از جمله اچین، نازیان، سپین غر ادامه دارد. دولت وزیری گفت: "انشاالله از ولایت ننگرهار گروه تروریستی داعش و دیگر گروه های تروریستی به زودی تصفیه می شود. فعلا عملیات نابودی تروریستان تحت نام قهرسیلاب توسط قول اردوی 201 سیلاب به پیش برده می شود. یعنی قول اردوی 201 سیلاب تصمیم قاطع گرفته که داعش را از ولایت ننگرهار گم کند."

سخنگوی وزارت دفاع همچنین می گوید که طی دو هفته اخیر ده ها مخفی گاه و ذخیرگاه گروه تروریستی داعش در ولایت ننگرهار از بین برده شده و صدها تن شان کشته شده اند.

دولت وزیری می افزاید که اعضای گروه طالبان نیز در جریان عملیات های نظامی نیروهای امنیتی افغانستان طی دو هفته اخیر تلفات سنگینی دیده اند. به گفته او، در جریان این عملیات ها "صدها" تن از افراد طالبان کشته، زخمی و بازداشت شده اند. آقای وزیری گفت: "در دو هفته گذشته ما سی و هفت مورد عملیات شبانه و 102 حمله هوایی داشتیم. در طول دو هفته 17 تن از فرماندهان و سرگروه های دهشت افگنان کشته شده اند."

سخنگوی وزارت دفاع ابرازداشت که دست آوردهای نیروهای در مبارزه علیه جنگجویان گروه تروریستی طالبان نیز به ویژه در ولایت کندز چشم گیر بوده و مورال تروریستان ضعیف شده است. وی می گوید: "مورال دشمن ضعیف است، دشمن در حال شکست است. هرجایی که بخواهیم عملیات کرده می توانیم و هرجایی که بخواهیم رفته می توانیم، هرجایی که بخواهیم دشمن را سرکوب کرده می توانیم."

شعارهایی با لسان خارجی

در همین حال، صدیق صدیقی سخنگوی وزارت امور داخله نیز می گوید که نیروهای امنیتی اخیرا در مبارزه با گروه های تروریستی به ویژه داعش پیشرفت های چشم گیری داشته اند. وی گفت که تروریستان داعش در مناطق تحت کنترول شان در ولایت ننگرهار، نهادهای مختلفی از جمله دادگاه، مراکز آموزشی و صحی ایجاد کرده بودند. به گفته صدیق صدیقی، لوحه ها و شعارهایی که تروریستان داعش در مناطق تحت کنترول شان نوشته بودند، به لسان خارجی بوده و این مساله نشان می دهد که اعضای داعش در افغانستان تروریستان خارجی هستند. سخنگوی وزارت امور داخله گفت: "ننگرهار بخشی از مرحله سوم و حساس عملیات شفق است. عملیات شاهین هجده و دیگر عملیات هایی که راه اندازی شده تمرکز اصلی شان برای سرکوب تروریستان و دشمنان مردم افغانستان است. گروه هایی با نام های طالب، داعش وغیره وغیره، همه دشمن مردم افغانستان هستند. همه این گروه ها در تبانی با همدیگر در برابر مردم افغانستان قرار دارند و دشمنان اصلی مردم هستند."

سخنگوی وزارت امور داخله افزود که عملیات های پاک سازی نیروهای امنیتی با جدیت در مناطق مختلف کشور ادامه دارد.

مقام های امنیتی در حالی از جدی شدن تلاش ها برای سرکوب گروه های تروریستی به ویژه گروه داعش خبر می دهند که اخیرا این گروه با انجام حمله ی در میان معترضان جنبش روشنایی، بیش از هشتاد نفر را کشته و نزدیک به سه صد تن دیگر را زخمی کرد. بدنبال این حمله خونین، اشرف غنی رییس جمهور افغانستان اعلام کرد که نیروهای امنیتی انتقام خون این قربانیان را خواهند گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала