ایجاد اداره جدید برای مبارزه با فساد در افغانستان

© Photo / ارگایجاد اداره جدید برای مبارزه با فساد در افغانستان
ایجاد اداره جدید برای مبارزه با فساد در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: دولت افغانستان نهاد جدیدی را تحت نام شورای عالی حاکمیت قانون و مبارزه با فساد اداری ایجاد کرده است. این اداره بدنبال مرکز عدلی و قضایی مبارزه با فساد اداری ایجاد می شود.

نخستین جلسه شورای عالی حاکمیت قانون و مبارزه با فساد اداری، امروز پنجشنبه، با حضور مقام های ارشد دولتی برگزار شد. اصلاح و تقویت نظامی عدلی و قضایی، رعایت حقوق بشر و دسترسی به عدالت، اصلاح قوانین و سایر اسناد تقنینی در راستای اهداف دولت و مبارزه "قاطع و همه جانبه" علیه انواع فساد اداری از اهداف اصلی ایجاد این شورا است.
شورای حاکمیت قانون و مبارزه با فساد اداری دارای سه کمیته، شامل کمیته های قوانین, عدلی و قضایی است که تحت ریاست سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری فعالیت خواهد کرد.
سرور دانش می گوید که برای ایجاد این شورا از چهل روز به این سو کار شده است. وی می افزاید که مرکز عدلی و قضایی مبارزه با فساد اداری که در ماه سرطان ایجاد شد، از نگاه پالیسی تحت حمایت شورای عالی حاکمیت قانون و مبارزه با فساد اداری می باشد.
در همین حال، اشرف غنی رییس جمهور افغانستان، می گوید که در راستای مبارزه با فساد اداری گام های عملی برداشته می شود و در هر شش ماه بررسی می شود که آیا شیوه کار درست بوده یا نیاز به تجدید نظر دارد. آقای غنی گفت که مبارزه بافساد اداری یک اقدام سیاسی نیست و در این مبارزه سلیقه ای برخورد نخواهد شد.
همچنین عبدالله عبدالله رییس اجراییه نیز در این جلسه گفت که ایجاد شورای عالی حاکمیت قانون و مبارزه با فساد اداری یک شروع خوب است. به گفته او، حکومت افغانستان در مبارزه با فساد اداری جدی است.
این شورا در حالی ایجاد می شود که تاهنو مرکز عدلی و قضایی مبارزه با فساد اداری که از ایجادش نزدیک به یک ماه می گذرد، تشکیلات خود را درست کرده نتوانسته و عملات آغاز به کار نکرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала