قدردانی چین از افغانستان

© Sputnik / Maria Chapliginaجمهوری مردم چین
جمهوری مردم چین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قدر دانی چین از همکاری افغانستان در مقابله با جدایی طلبان ایغور

وزیر دفاع چین در دیدار با لوی درستیز قوای مسلح افغانستان از تلاش این کشور در مبارزه با گروه جدایی طلبان ترکستان شرقی قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری «رصد»، «چانگ وان کوانگ» وزارت دفاع چین در دیدار با «قدم‌ شاه شهیم» لوی درسیتز قوای مسلح افغانستان از تلاش‌های کابل برای مبارزه علیه آنچه پکین آن را گروه افراطی و جدایی‌طلب ایغور در ایالت غربی سین‌کیانگ این کشور می‌داند، قدردانی کرده است.

چین نگران است که بی‌ثباتی در افغانستان منجر به افزایش خشونت‌ها در ایالت سین کیانک این کشور شود.

اکثر جمعیت این ایالت را مسلمانان ایغور تشکیل می‌دهند و در سال‌های اخیر صدها تن از آنها در آشوب‌هایی که دولت چین به افراطی‌های مسلمان نسبت می‌دهد، کشته شده‌اند.

ایالات متحده آمریکا و سازمان ملل، جنبش اسلامی ترکستان شرقی را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داده اما تعدادی از کارشناسان امور از سیاست‌ های دولت چین در این ایالت انتقاد کرده و آن را مسبب این شورش‌ها می‌پندارند.

رویترز گزارش داده است که «چانگ وان کوانگ»، وزیر دفاع چین به لوی درستیز قوای مسلح افغانستان گفته است: امیدوارم که ارتش هر دو کشور همکاری‌های بیشتری را در راستای تامین امنیت و ایجاد یک فضای مناسب برای توسعه همکاری های دوجانبه، انجام دهند.

وب سایت وزارت دفاع چین به نقل از «قدم شاه شهیم» نوشته است که افغانستان مصمم به ادامه مبارزه علیه جنبش اسلامی ترکستان شرقی با تقویت همکاری در بخش آموزش پرسنل، تمرینات نظامی مشترک است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала