هواپیمای روز قیامت برای قابلیت بازدارنده گی هسته ای

© Sputnik / Alexandr Polyakov /  مراجعه به بانک تصاویر طیاره روز قیامت
طیاره روز قیامت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسیسکایا گازتا نوشته است که، کارخانه هواپیما سازی ولایت ورنژ روسیه هواپیمایی دارای محل ادره تخصصی بنام «روز قیامت» را که به اساس بدنه ال-96-400 ساخته شده، به وزارت دفاع تحویل داد.

ب  به اساس درخواست وزارت دفاع این هواپیما با مرکز مخاراتی ویژه مجهز شده است. در وضعیت عادی، ازاین هواپیما برای انتقال مقامات بلند پایه وزارت دفاع استفاده خواهد شد.
علاوه بر روسیه، آمریکا نیز چنین مجتمع هوایی دارد و آن را " طیاره روز قیامت" نامگذاری کرده است. استفاده از مجتمع هوایی مدیریت استراتژیک در شرایط استقرار ضربتی نیروهای مسلح ، در زمان نبودن تاسیسات فرماندهی در زمین و همچنین در صورت از کار افتادن مقر های اصلی فرماندهی و مراکز و خطوط ارتباطی در زمین در نظر گرفته شده است.
مدیر مجله "دفاع ملی" و کارشناس نظامی ایگور کروتچینکو در مورد این که روسیه از کدام وسائل ایمنی هسته ای برخوردار است به رادیو اسپوتنیک گفت:
" محل قومنده نظامی هوای برای سوق و اداره نیروهای استراتیژیک کشور در شرایط امکان بروز جنگ علیه روسیه در نظر گرفته شده است و این کار برای دست یافتن به مدیریت پایه دار ضروری میباشد. من گفته میتوانم بر علاوه اداره وکنترول هوایی، ستاد کل نیروهای مسلح کشور، اداره نیروهای زیرزمینی و قومندانی هوایی سیارنیز دارد، که مجهز به مرکز فرماندهی موازی میباشد".
به گفته وی، این همه، ثبات در سیستم فرماندهی و کنترل را فراهم می میسازد
"در صورتیکه بالای رویسه حمله هسته ای صورت بگیرد، حمله بدون جواب متقابل نخواهد ماند و ازتمام وسائل دفاعی و منجمله از بم هسته ای استفاده خواهد شد".
بر علاوه کروتچینکو اشاره کرد که محل اداره هوایی برای وزیر دفاع کشور نیز در نظر گرفته شده است.
"هنگام قرار داشتن در داخل این هواپیما در ارتفاع 10 الی 12 کیلومتر، بطور مثال وزیر فاع روسیه از تمام امکانات واز انجمله استفاده از اقسام و انواع سلاح ها منجمله سلاح هسته ای را در صورت اجازه رئیس جمهور دارا میباشد.
عرشه این هواپیما یک محل سوق واداره کامل میباشد که از امکانات وسیع مانند اداره ارتش و نیروهای بحری در هرگونه شرایط و از جمله جنگ هسته ای برخوردار میباشد".

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала