اشتراک ملی پوش افغان در بازی‌های المپیک برازیل

© REUTERS / Pilar OlivaresRio 2016
Rio 2016 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بخشی ۳۱ ساله از هنگامی‎که عضویت تیم ملی کشور را به‎دست آورده است تا کنون ۱۰ مدال طلا، نقره و برونز را از رقابت‎های جنوب آسیا به‎دست آورده است

توفیق بخشی ملی پوشی که پس از ۱۴ سال پیراهن تیم ملی کشور را بر تن کرد و به آرزویش مبنی بر اشتراک در بازی‌های المپیک برازیل به نماینده‌گی از افغانستان رسید.
بخشی ۳۱ ساله از هنگامی‎که عضویت تیم ملی کشور را به‎دست آورده است تا کنون ۱۰ مدال طلا، نقره و برونز را از رقابت‎های جنوب آسیا به‎دست آورده است.
این ملی پوش برتر کشور اکنون برای درخشش بهتر و برافراشتن پرچم افغانستان دربازی‎های المپیک سال روان میلادی در برازیل حضور دارد.
او که از کودکی دلبستۀ ورزش‌های رزمی بود، سرانجام وارد دنیای جودو شد و نخستین‌های جودو را از فرهاد حضرتی و ذکریا اسدی که از مربیان کارکُشته و برجستۀ این ورزش در کشور هستند، آموخت.
توفیق ۱۴ سال است که پیراهن تیم ملی جودوی افغانستان را برتن دارد.

Талисман Олимпиады-2016 Винисиус в Рио-де-Жанейро - اسپوتنیک افغانستان
تیم پناهندگان برای نخستین بار در بازی های المپیک شرکت خواهند کرد

به گزارش طلوع نیوز این ملی پوش برتر کشور درترکیب تیم ملی افغانستان به برازیل، تایلند، قزاقستان، ایران، بنگله دیش، نیپال، تاجیکستان، ازبیکستان، کویت و ابوظبی سفر کرده است.
وی برای حضور قدرتمندانه در بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ میلادی برازیل یک دور تمرینات فشرده یک‌ماهه را با هزینۀ شخصی در تاجیکستان سپری کرد و اکنون در شهر ریوی برازیل آمادۀ رویارویی در برابر رقیبانش است.
بخشی در وزن مثبت ۹۰ کیلوگرم جودوی بازی‎های المپیک برازیل به نماینده‎گی از افغانستان پا روی دوشک رقابت خواهد گذاشت.
وی یک سال است که سمت مربی گری تیم ملی جودوی افغانستان را در دست دارد و اندوخته‌های ۱۴ ساله اش را در اختیار دیگر ملی پوشان کشور قرار می‌دهد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала