هشت معدن کوچک مینرالی به داوطلبی گذاشته می‌شوند

© Photo / کسراهشت معدن کوچک مینرالی به داوطلبی گذاشته می‌شوند
هشت معدن کوچک مینرالی به داوطلبی گذاشته می‌شوند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: وزارت معادن و پطرولیم افغانستان در نظر دارد تا به منظور تقویت و حمایت از سکتور ساختمانی، هفت معدن گچ و یک معدن سنگ مرمر در این کشور را به داوطلبی بگذارد.

محی‌الدین نوری سخنگوی وزارت معادن و پطرولیم، امروز در یک کنفرانس خبری گفت که معادن سنگ گچ ولسوالی‌های شیرین تگاب ولایت فاریاب، دامان ولایت قندهار، ناهور ولایت غزنی، چمتال و خلم ولایت بلخ، یکاولنگ ولایت بامیان و یک معدن سنگ مرمر در ولسوالی سید آباد ولایت میدان وردگ به داوطلی گذاشته می‌شوند.

به گفته سخنگوی وزارت معادن و پطرولیم، آغاز روند استخراج این معادن می‌تواند از طرف ستکور ساختمانی را کمک کند و از جانب دیگر سبب افزایش فرصت‌های کاری و عواید دولت خواهد شد.

محی‌الدین نوری همچنین گفت که وزارت معادن و پطرولیم از آغاز سال جاری خورشیدی تاکنون نزدیک به صد قرارداد دیگر برای استخراج معادن کوچک به امضا رسانده است. به گفته او، با آغاز روند استخراج از این معادن، برای دو هزار نفر فرصت شغلی مستقیم و برای «هزاران» تن دیگر به صورت غیرمستقیم مساعد خواهد شد. وی تاکید کرد که این وزارت پس از روی کار آمدن نظام جدید در افغانستان، تاکنون بیش از 450 قرارداد برای استخراج معادن بزرگ و کوچک به امضا رسانده است.

افغانستان از نگاه ذخایر زیرزمینی از کشورهای غنی به شمار می‌رود، اما بدلیل نبود ظرفیت و همچنین ناامنی‌های گسترده در این کشور، معادن آن تاکنون دست‌نخورده باقی مانده است. ارزیابی‌های ابتدایی نشان می‌دهد که ارزش ذخایر زمینی افغانستان به سه تریلیون دالر می‌رسد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала