نه فرمانده کلیدی طالبان در مخفی‌گاهی در غزنی کشته شدند

© Wikipedia / Umiami91وزارت امور داخله افغانستان
وزارت امور داخله افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: در نتیجه یک حمله هوایی نیروهای امنیتی افغانستان بالای یک مخفی‌گاه طالبان در ولایت غزنی، نزدیک به شصت‌ تن از افراد طالبان به شمول نه فرمانده کلیدی این گروه به قتل رسیده‌‌اند.

وزارت امور داخله افغانستان می‌گوید که این حمله روز گذشته در منطقه کاریز نو ولسوالی گیلان صورت گرفته است. به گفته این وزارت، در این حمله ملا صاحب‌خان، ملا خیرمحمد، ملا نصرالله مشهور به دلاور، ملا نسیم، ملا اکمل، مولوی خلیل و سه فرمانده طالبان پاکستانی همراه با پنجاه عضو دیگر طالبان به قتل رسیدند.

وزارت امور داخله می‌افزاید که ملا خیرمحمد مسوول استخبارات طالبان در ولسوالی‌های آب‌بند و قره‌باغ ولایت غزنی بود. همچنین مولوی خلیل مسوولیت بخش نظامی طالبان را در ولسوالی ارغنداب ولایت زابل را به عهده داشت. به گفته وزارت امور داخله، در میان افراد کشته شده سه شهروند پاکستانی بنام‌های حافظ مشهور به جهانگیر، کامران و شوکت‌علی خان نیز شامل هستند. این وزارت تاکید کرده که حافظ مسوول بخش آموزش و ساخت واسکت‌های انتحاری، ماین‌گذاری‌ها و حملات تهاجمی طالبان بود. وزارت امور داخله پیش از اعلام تلفات سنگین طالبان در ولایت غزنی، از کامران به عنوان یک جنرال پاکستانی نام برده بود.

در این حمله هوایی برعلاوه کشته شدن پنجاه جنگجوی دیگر، سی و پنج تن از افراد طالبان زخمی شده‌اند. در این حمله چند عراده موتر مربوط به طالبان نیز تخریب و از بین برده شده است.

ولایت غزنی در مرکز افغانستان، طی هفته‌های اخیر شاهد ناامنی‌های بیشتر بوده است. سال گذشته این ولایت در معرض سقوط قرار گرفته بود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала