سه هزار و 770 ایزدی در چنگال داعش اسیر هستند

© Sputnikدختران ایزدی
دختران ایزدی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بیش از 400 هزار ایزدی از مناطق سنجار و بعشیقیه فرار کرده اند

حسین قائیدی مسئول دفتر امور اسرای ایزدی روز چهارشنبه در کنفراتنس مطبوعاتی به مناسبت دومین سال حمله داعش به شهر سنجار افزود که در دو سال گذشته دوهزار و 640 نفر از چنگال گروه تروریستی داعش آزاد شده اند اما هنوز شمار زیادی مفقود هستند.
وی افزود که هنوز سه هزار و 770 ایزدی در چنگال داعش اسیر هستند و تاکنون 33 گور دسته جمعی قربانیان ایزدی کشف و نبش شده است.
قائیدی همچنین گزارش داد که گروه تروریستی — تکفیری داعش هزار و 400 کودک ایزدی را برای انجام عملیات تروریستی آموزش داده است.
وی افزود که بیش از 400 هزار ایزدی از مناطق سنجار و بعشیقیه فرار کرده اند که هم اکنون در اردوگاهها در شرایط بسیار سخت زندکی کرده و از انواع بیماری های جسمی و روحی رنج می برند.
گروه تروریستی تکفیری 3 اگوست 2014 با حمله به منطقه سنجار شماری زیادی از ایزدی های را کشته و به اسارت گرفت.

یک مرکز جلب و جذب داعش در ننگرهار تسخیر شد

سنجار شهری در ولایت نینوای عراق است که بیشتر مردم آن کردهای ایزدی مذهب تشکیل می دهند. درصبح روز ۳ آگوست گروه تروریستی داعش به شهر سنجار حمله کردند و توانستند در مدت زمان اندکی کل شهر را به اشغال خود درآورد.
به گفته سازمان ملل متحد، هزاران نفر از پناهندگان از شهر اخراج شدند و در مکان های فاقد امکانات اولیه پناه گرفتند.
پیشمرگه های کرد شروع به پاسخ به حملات داعش کردند و درگیری سختی شکل گرفت اما در درگیری ها داعش موفق تر عمل کرد زیرا از اسلحه های امریکایی که در جنگ موصل غنیمت گرفته بود استفاده می کرد در حالی که اسلحه های کردها جوابگو نبود.
ارتش عراق با بمباران نیروهای داعش راه را برای پیشروی کردها هموار کرد. این اقدام گامی مهم برای جلب نظر کردها برای همکاری با دولت مرکزی بود.
داعش - اسپوتنیک افغانستان
درگیری میان طالبان و گروه داعش ولایت غور

به گزارش ایرنا این نبرد موجب آوارگی شهروندان سنجار از شهر شد زیرا طبق ایدئولوژی داعش آن ها کافر هستند و قتلشان واجب است. در طول آزادسازی سنجار صدها ایزدی کشته شدند و هزاران ایزدی آواره شدند. سازمان ملل اعلام کرد که آنچه که داعش در سنجار رخ داده جنایت جنگی است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала