اتمر: ولایات شمال به گورستان تروریستان و حامیان شان مبدل می‌شوند

© Photo / دفتر مشاور امنیت ملیاتمر: ولایات شمال به گورستان تروریستان و حامیان شان مبدل می‌شوند
اتمر: ولایات شمال به گورستان تروریستان و حامیان شان مبدل می‌شوند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: محمدحنیف اتمر مشاور امنیت ملی افغانستان، در جمعی از مقام‌های ارشد امنیتی در سفر به ولایت کندز، گفته است که نیروهای امنیتی این کشور تمامی ولایات شمال افغانستان را به گورستان تروریستان داخلی و خارجی و حامیان شان مبدل خواهند ساخت.

آقای اتمر که روز گذشته با عبدالله حبیبی وزیر دفاع، تاج محمد جاهد وزیر امور داخله، جنرال جان نیکلسون فرمانده عمومی نیروهای حمایت قاطع در افغانستان، اسماعیل آراماز نماینده غیرنظامی ناتو به دستور اشرف‌غنی رییس جمهور این کشور به منظور بررسی وضعیت امنیتی کندز به این ولایت رفته بود، گفته است که تروریستان داخلی و خارجی تلاش دارند تا زندگی «آرام» مردم شمال شرق کشور را برهم زده و زمینه اعمال وحشیانه تروریستی را در مرزهای شمالی مساعد سازد. آقای اتمر می‌گوید که تروریستان به چنین هدفی نمی‌رسند بلکه این ولایات به گورستان خود و حامیان شان مبدل خواهند شد.

مشاور امنیت ملی به شهروندان کندز گفته که رییس جمهور غنی  به نیروهای امنیتی دستور داده تا بعد از «تباه نمودن» تروریستان داعش در ننگرهار، عملیات گسترده تهاجمی در ولایات شمال شرق به خصوص کندز را راه اندازی کنند. حنیف اتمر گفت: «این جنگ از خارج از پاکستان ذریعه ای.اس.ای در اتحاد به تروریستان بین‌المللی علیه ملت ما تحمیل شده، به پیش برده می‌شود و جنایت‌کارانه خلاف تمامی اصول و روابط بین‌المللی همین تروریزم عیله کشور ما تمویل کرده و به آن ادامه می‌دهد که حکومت افغانستان قاطعا تصمیم دارد که هراس افگنان را در این ولایت شکست داده و وضعیت امنیتی را بهتر سازد.»

این مقام‌ها تاکید کرده که طرح‌های جامعی برای تامین امنیت ولایت کندز رویدست گرفته شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала