ارتباط هیلاری کلینتن با داعش

© REUTERS / Scott Audette / Javier Galeanoدونالد ترامپ و هیلاری کلینتن نامزدان ریاست جمهوری امریکا
دونالد ترامپ و هیلاری کلینتن نامزدان ریاست جمهوری امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ترامپ: هیلاری کلینتن با داعش ارتباط دارد!

دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوریخواه آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور از وجود "ارتباط" بین هیلاری کلینتن رقیب دموکرات خود با گروه تروریستی داعش سخن گفت.

العالم: "استفان میللرن" مشاور ارشد ستاد مبارزات انتخاباتی ترامپ در بیانیه ای که روزنامه دیلی میل منتشر کرد، گفت: هیلاری کلینتن با سازمان های وحشی و تندرو در ارتباط است و این ارتباط فراتر از ارتباط هر نامزد ریاست جمهوری بارز دیگری در تاریخ معاصر می باشد.

ستاد ترامپ برای اتهامات خود علیه کلینتن به تحقیقات منتشر شده در روزنامه لوموند در 21 ماه جون گذشته استناد کرد.

در این تحقیقات آمده بود که شرکت سیمان سازی فرانسوی لافارج حفظ منافع تجاری خود در سوریه با واسطه با گروه داعش مذاکره کرده و مالیات پرداخته است.

در بخشی از این تحقیقات آمده است که شرکت لافارج به واسطه‌های گروه داعش در سال‌های 2013 و 2014 میلادی مالیات پرداخت کرده و با مذاکره، مسیرهای امنی را برای تردد کامیون ها و کارگران خود در مناطق شمال سوریه مشخص کرده است.

شرکت لافارج برای تامین امنیت خود و کارکنانش فردی به نام احمد جلودی اردنی تبار را در ماموریتی به نیابت از خود برای "دریافت مجوز از داعش جهت اجازه برای تردد کارکنانش از مراکز ایست و بازرسی" اعزام کرد.

این تحقیقات حاوی مدارک تردد ممهور به مهر داعش و امضای به اصطلاح وزیر دارایی داعش در حلب است و آن را دلیلی براین امر دانسته است که شرکت لافارج عملا با عناصر مسلح قرارداد بسته است که اجازه نقل و انتقال تولیدات شرکت در آنجا داده شود.

لافارج در سپتامبر سال 2015 میلادی کارخانه خود را که نزدیک به یکصد نفر در آن کار می کرد، تخلیه کرد و سپس داعش بعد از انفجار انتحاری علیه یک مرکز ایست و بازرسی کارگران، کارخانه را به کنترل خود درآورد.

روزنامه واشنگتن پست آمریکا نوشت: هیلاری کلینتن از سال 1990 تا 1992 میلادی عضو هیئت مدیره این شرکت فرانسوی بود و سپس برای تمرکز وقت خود روی مبارزه انتخاباتی ریاست جمهوری همسرش، از آن استعفا داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала