وضع ناگوار اسیران ایزدی نزد داعش

© Youtubeأطفال داعش
أطفال داعش - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
۳۷۷۰ زن و مرد ایزدی اسیر داعش هستند

طی ۲ سال اخیر بیش از ۲۵۰۰ ایزدی عراق از اسارت تروریست های داعش آزاد شده اند اما بالغ بر ۳۷۰۰ نفر همچنان اسیر این گروه تکفیری هستند و تاکنون ۳۳ قبر دسته جمعی از قربانیان ایزدی کشف شده است.

خبرگزاری مهر به نقل از شبکه سومریه نیوز: دفتر ربوده شدگان ایزدی های عراق با صدور بیانیه ای از آزادی بیش از ۲۵۰۰ نفر از ایزدی های این کشور از اسارت تروریست های داعش خبر داد.

بر اساس این گزارش در این بیانیه آمده است: طی ۲ سال گذشته ۲۶۴۰ مرد و زن ایزدی که توسط تروریست های داعش ربوده شده بودند، از اسارت این گروه تروریستی آزاد شده اند اما همچنان ۳۷۷۰ زن و مرد ایزدی در اسارت داعش هستند و تاکنون نیز ۳۳ قبر دسته جمعی از قربانیان ایزدی کشف شده است.

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: بیش از ۱۴۰۰ نوجوان ایزدی در اردوگاه های داعش برای انجام عملیات های تروریستی و انتحاری آموزش های نظامی می بینند. به علاوه بیش از ۴۰۰ هزار ایزدی آواره از مناطق سنجار و بعشیقه که در اردوگاه ها به سر می برند، شرایط بدی را تجربه می کنند. همچنین شماری از آنها نیز به بیماری های روحی و روانی دچار شده اند.

قابل ذکر است اوگست سال ۲۰۱۴، تروریست‌های داعش به اراضی اطراف کوه «سنجار» در عراق حمله کردند، جایی که اقلیت ایزدی در آن زندگی می‌کنند. داعشی‌ها مردانی را که توان جنگیدن داشتند، قتل‌عام کردند و زنان و کودکان آن‌ها را ربودند تا به عنوان برده بفروشند. همچنین خانواده‌ها را از هم جدا کردند و دختران جوان را برای التذاذ جنسی خود اسیر کردند. پسران نوجوان نیز مجبور شدند تحت آموزش‌های جنگی داعش قرار بگیرند و به نیروهای تروریستی تبدیل شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала