معذرت خواهی اردوغان

© REUTERS / Umit Bektasاردوغان
اردوغان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
من خودم به آنها کمک کردم اگرچه با برخی از نظراتشان موافق نبودم

رییس جمهوری ترکیه مراتب ندامت خود را بابت کمک های گذشته‌اش به سازمان فتح الله گولن و اینکه نتوانسته ماهیت اصلی این فرد را به مردم ترکیه بشناساند، ابراز داشت و قول داد از جانب مردم ترکیه خداوند به این مهم رسیدگی کند.

 رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه در سخنرانی خود در شورای مذهبی گفت: تورگوت اوزال،‌ سلیمان دمیرل،‌ ، بولنت اجویت، روسای جمهوری فقید و حتی ما به سازمان فتح الله گولن، روحانی در تبعید و مخالف دولت ترکیه کمک کردیم اگرچه سیاستمداریم و عقاید و نظرات متفاوتی داریم. من خودم به آنها کمک کردم اگرچه با برخی از نظراتشان موافق نبودم. با وجود ملاحظات بسیار نسبت به رهبری این گروه، من نسبت به آنها صبر و تحمل نشان دادم و به شیوه آموزشی، کمک رسانی و فعالیت‌هایشان احترام گذاشتم. ما گفتیم که دارای وجه مشترک هستیم.

چرا اردوغان از پوتین معذرت خواست - اسپوتنیک افغانستان
چرا اردوغان از پوتین معذرت خواست

اردوغان گفت که تا 2010 نتوانسته چهره اصلی و اهداف بلند مدت این گروه را بفهمد و از آن پس به این گروه از زاویه‌ای دیگر نگاه کرده و در سال 2012 ملاحظات و نگرانی‌های خود را نسبت به این گروه اعلام داشته است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه حریت، رئیس‌جمهور ترکیه اعتراف کرد که حتی نتوانسته برخی از دوستانتش در حزب عدالت و توسعه را نسبت به برخی اقدامات مشکوک این گروه متقاعد کند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала