ناتو 150 مشاور جدید به افغانستان می‌فرستد

© AFP 2023 / JOHN THYSناتو 150 مشاور جدید به افغانستان می‌فرستد
ناتو 150 مشاور جدید به افغانستان می‌فرستد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: ریاست ارتباط خارجه وزارت امور داخله می‌گوید که ناتو تصمیم گرفته است تا 150 مشاور جدید به منظور آموزش، مشوره و کمک به نیروهای امنیتی به افغانستان بفرستد.

این اداره می‌افزاید که این تصمیم پس از تعهد جامعه مبنی‌بر حمایت شان از افغانستان در کنفرانس وارسا، اتخاذ شده است. ریاست ارتباط خارجه وزارت امور داخله می‌گوید که این مشاوران جدید باتجربه خواهند بود.
قرار است این مشاوران و افسران بلند رتبه که تعداد شان تجربه کار در افغانستان و سایر کشورها را دارند، تا چند هفته آینده وارد افغانستان شوند.
ریاست ارتباط خارجه وزارت امور داخله افغانستان می‌گوید برای آماده‌سازی بهتر این مشاوران و افسران قبل از سفرشان به افغانستان، نشستی در مرکز مشترک نیروهای ناتو در شهر بیدگاژ پولند برگزار شده و در آن  جنرال فرید احمد احمدی معاون برنامه‌ریزی ریاست اوپراسیون وزارت دفاع و عبدلمقیم عبدالرحیم‌زی رییس ارتباط خارجه وزارت امور داخله نیز حضور داشته‌اند.

ریاست ارتباط خارجه وزارت امور داخله تاکید کرده که مشاوران جدید ناتو از پیشرفت‌ها در افغانستان به ویژه در عرصه امنیتی ابراز خرسندی نموده و تعهد کرده‌اند که در زمینه آموزش، مشوره و کمک با نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان دوشادوش با دولت و مردم این کشور کار خواهند کرد.

ریاست ارتباط خارجه همچنین می‌افزاید جنرالان ارشد آلمانی، ایتالیایی و بریتانیایی که قرار است برای ماموریت مشوره‌دهی در شمال و شمال شرق افغانستان حضور یابند، به نمایندگی از کشور‌های شان بر حمایت دوامدار از نیروهای امنیتی افغانستان تاکید کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала