عبدالله: برای امنیت مناطق شمالی تصمیم اساسی گرفته می‌شود

عضو شوید
سپوتنیک، کابل: عبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت وحدت ملی افغانستان، در دیداری با شماری از بزرگان، متنفذان و جوانان ولایت بدخشان، گفته است که دولت برای تامین امنیت مناطق شمال کشور به ویژه ولایت بدخشان، برنامه‌ها و تصمیم اساسی می‌گیرد.

این بزرگان و جوانان بدخشان از نبود امنیت، افزایش بی‌کاری و حضور افراد مسلح غیرمسوول در مناطق شان ابراز نگرانی کرده‌اند. آنان می‌گویند که ناامنی‌‌ها در ولسوالی‌های یمگان، کران و منجان و همچنین کشم در حال افزایش است.

اما عبدالله عبدالله می‌گوید: «در باره مسایل امنیتی ولایت بدخشان در شورای امنیت بحث کردیم، شب گذشته نیز در یک جلسه مشترک با نمایندگان مردم در مجلس، مسوولان امنیتی و فرمانده عمومی نیروهای ناتو در افغانستان وضعیت امنیتی شمال به ویژه کندز و بدخشان را به بحث و بررسی گرفتیم.»

عبدالله عبدالله همچنین گفت: «بعد از ارزیابی چالش‌های امنیتی ولایات شمالی کشور، مشکلات امنیتی این ولایات را دسته بندی نموده و به نهادهای امنیتی وظیفه سپردم که اقدامات عملی را برای سرکوب طالبان و تصفیه مناطق تحت کنترول آنان روی دست بگیرند که این کار هم در دو مرحله؛ کوتاه مدت و دراز مدت انجام می‌شود.»

رییس اجراییه همچنین می‌گوید که قرار است دولت هیاتی را به منظور بررسی وضعیت امنیتی در ولسوالی کران و منجان بفرستد تا پس از ارزیابی‌های این هیات اقداماتی رویدست گرفته شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала