اشرف‌غنی: نسل جدید نسل رهبری و رفاه است

© Photo / ارگاشرف‌غنی: نسل جدید نسل رهبری و رفاه است
اشرف‌غنی: نسل جدید نسل رهبری و رفاه است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: اشرف‌غنی رییس جمهور افغانستان، از نسل جدید این کشور به عنوان نسل رهبری، صلح، ثبات و رفاه یاد کرده می‌گوید که این نسل افغانستان را با جهان ارتباط دهد.

آقای غنی که امروز در جلسه «شبیه سازی ملل متحد» صحبت می‌کرد، خطاب به جوانان گفت: «شما نسلی هستید که افغانستان را با جهان ارتباط می‌دهید و می‌توانید به خوبی از خاک و مردم خود نمایندگی نمایید.»

شبیه سازی سازمان ملل متحد برنامه‌ای است که توسط یک تعداد از جوانان برای آگاه شدن جوانان از چگونگی کار سازمان ملل متحد در افغانستان راه‌اندازی شده است. در این برنامه شماری از جوانان به عنوان نماینده هریک از کشورهای عضو سازمان ملل متحد شرکت می‌کنند و از مواضع و سیاست‌های کشورهای خود در این زمان دفاع می‌نمایند.

اشرف‌غنی با استقبال از جوانانی که این برنامه را‌ه‌اندازی کرده گفت که در سیمای هریک از جوانان افغانستان امید، اراده، همبستگی، همدلی و باور به مساوات مرد و زن دیده می‌شود. وی خطاب به این جوانان گفت: «شما نسل تقسیم نه، بلکه نسل اتصال هستید، خون هر یک تان، خون عزت، افتخار و اراده است. شما نسلی هستید که دیگران را به نفاق افگنی اجازه نمی‌دهید، و نه تنها به اتحاد بلکه به مساوات نیز باور دارید.»

اشرف‌غنی تاکید کرد که جوانان طی سال‌های اخیر تحریک بیشتری داشته و توانسته‌اند از خود شایستگی نشان دهندو به گفته او، اداره‌های افغانستان در حال جوان شدن است و در راس اداراتی که جوانان قرار گرفته‌اند از خود کارایی نشان داده‌اند. رییس جمهور غنی گفت که او اخیرا صلاحیت سی و هشت تن از نامزدان ریاست‌های زراعت سی و چهار ولایت را بررسی کرده که از این میان هفتاد درصد کسانی نامزد شده‌اند که سند ماستری و دکترا دارند. وی گفت که این جوانان آماده‌ هستند تا به دورترین نقطه افغانستان برای خدمت بروند.

به گفته اشرف‌غنی، از جمله بیست تن از شهردارانی که اخیرا تعیین شده‌اند نیز اکثریت شان جوان هستند و بین 28 تا 35 سال سن دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала