مهاجمان حملات تروریستی در بروکسل و پاریس 50 هزار ایرو دریافت کرده بودند

© AFP 2023 / JACQUES DEMARTHONمهاجمان حملات تروریستی در بروکسل و پاریس 50 هزار ایرو دریافت کرده بودند
مهاجمان حملات تروریستی در بروکسل و پاریس 50 هزار ایرو دریافت کرده بودند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وال استریت ژورنال روز پنجشنبه 4 اگست نوشته است که، مهاجمان احتمالی حملات گسترده در بروکسل و پاریس، پول سوسیال از مقامات بلژیکی دریافت میکردند.

صحبت حداقل در باره پنج تروریست در میان میباشد. در مجموع، به آنها اداره سوسیال بیش از 50 هزار ایرو پرداخت کرده بود.
صلاح عبدالسللام، به عنوان مظنون اصلی حمله به پایتخت فرانسه، 21 هزار ایرو دریافت کرده بود، این در حالی است که از لحاظ قانونی او حق حمایت مالی از طرف دولت را نداشت. آخرین بار که او پول سوسیال را به دست آورده بود، سه هفته قبل از حمله ترورستی بود.
فیلیپ دی کستر رئیس اداره مالی ارگان کشف بلژیک گفت ، شواهد مستقیم که مهاجمان پول بدست اورده از سوسیال را برای آماده سازی حملات ترورستی صرف کرده باشند، به دست نداریم. با این حال، پول کمک که از اداره سوسیال حاصل میکردند برایشان فرصت را مساعد ساخته بود تا خوش و آرام زندگی کنند، بدین گونه میتوان گفت پول های کمکی اداره حمایت اجتماعی (سوسیال) برای تروریست ها غیر مستقیم در فعالیت های مجرمانه انها را کمک کرده است.
مقامات که قضیه را تحقیق میکنند، تخمین زده اند که در سازماندهی حملات تروریستی پاریس 30 هزار یورو مصرف شده بود، و از انجمله آماده سازی حمله به بروکسل حدود سه هزار یورو هزینه برداشته بود.
دی کستر تاکید کرد که باز شدن حقایق نقاط ضعف در سیستم تعمین مالی سوسیال را نشان داد، پس لازم که آن را بهبود بخشد. نیاز دیده میشود تا این تغییرات در سطح قانون گذاری در نظر گرفته شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала