وزیری: پاکستان اجازه عبور یک فروند هواپیما از فضای افغانستان را گرفته بود

عضو شوید
سپوتنیک، کابل: بدنبال سقوط یک فروند هلی‌کوپتر نوع «ام‌آی17» متعلق به دولت پاکستان در ولایت لوگر، جنرال دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع می‌گوید که پاکستان اجازه عبور یک فروند هواپیما از فضای افغانستان به روسیه را گرفته بود.

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان در بیانیه‌ای می‌گوید که قرار بود این هلی‌کوپتر جهت ترمیم به روسیه برود.

دولت وزیری می‌گوید که این هلی‌کوپتر روز پنجشنبه در منطقه «لکی» ولسوالی ازره ولایت لوگر بدلیل عوارض تخنیکی نشست اضطراری کرده و هنگام نشست دهشت‌افگنان بالای راکبین این هواپیما حمله کرده و شش تن را با خود برده‌اند. به گفته آقای وزیری، در ساحه‌ای که این هواپیمای پاکستان نشست اضطراری کرده، از مناطق صعب‌العبور می‌باشد.

نشست اضطراری این هلی‌کوپتر در ولایت لوگر و در منطقه تحت کنترول طالبان، سوال‌های زیادی را در میان مردم افغانستان خلق کرده است. برخی از گزارش‌ها حاکیست که راکبین این هلی‌کوپتر چند جنرال پاکستانی بوده‌اند. اما بدنبال این نگرانی‌ها، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان در بیانیه خود می‌گوید: «البته باید یادآوری گردد که دولت پاکستان اجازه عبور یک بال هلیکوپتر را از فضای افغانستان بسوی کشور روسیه جهت ترمیم از وزارت هوانوردی از طریق وزارت خارجه کشور گرفته بود.»

با این حال، سخنگوی وزارت دفاع تاکید کرده که تحقیقات در باره این که آیا هلی‌کوپتری که در ولایت لوگر مجبور به نشست اضطراری شده همان هواپیمایی است که دولت پاکستان اجازه عبور آن را از فضای افغانستان گرفته بود یا خیر. دولت وزیری می‌گوید که به نیروهای امنیتی نیز دستور داده شده تا به منظور آزادی راکبین این هواپیما تلاش کنند.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала