احتمال کشته شدن مسوول نظامی طالبان در ولسوالی قلعه‌ذال

عضو شوید
سپوتنیک، کابل: وزارت دفاع از احتمال کشته شدن قاری خیرمحمد مسوول نظامی گروه طالبان و سیف‌الله از فرماندهان مهم این گروه در ولسوالی قلعه‌ذال ولایت کندز خبر داده است.

این وزارت می‌گوید در عملیاتی ‌که از سوی نیروهای هوایی و زمینی بالای مواضع جنگجویان گروه طالبان در ولسوالی‌های چهاردره و قلعه‌ذال راه‌اندازی شده بود، در آن بیست و پنج تن از اعضای این گروه به قتل رسیده‌اند. این وزارت تاکید کرده که به احتمال زیاد قاری خیرمحمد و سیف‌الله نیز در میان کشته شدگان هستند. در این عملیات مقداری از سلاح و مهمات طالبان نیز بدست نیروهای امنیتی افتاده و چند عراده واسطه نقلیه شان نیز تخریب شده‌اند.

وزارت دفاع از کشته شدن شاروال مراد مجیب، از فرماندهان ارشد طالبان در ولسوالی راغستان ولایت بدخشان نیز خبر داده است. به گفته این وزارت، در عملیاتی که از سوی نیروهای امنیتی به صورت مشترک در این ولسوالی راه‌اندازی شده بود، برعلاوه شاروال مراد مجیب، بیست تن دیگر از اعضای گروه طالبان نیز کشته شده‌اند. در این عملیات ده طالب دیگر زخمی شده‌اند.

همچنین به جنگجویان طالبان در ولسوالی نادعلی ولایت هلمند در جنوب افغانستان نیز تلفات سنگینی وارد شده است. وزارت دفاع می‌گوید که در یک عملیاتی نظامی در این ولسوالی بیست و شش طالب به قتل رسیده‌اند. در یک عملیات دیگر در ولسوالی بالابلوک ولایت فراه نیز پنج تن از اعضای گروه طالبان کشته و پانزده تن دیگر زخمی شده‌اند.

در ولسوالی‌های گلران ولایت هرات، موسی‌خیل ولایت خوست، اندر ولایت غزنی، اچین ولایت ننگرهار هم یازده جنگجوی مسلح به شمول چهار تن از اعضای گروه تروریستی داعش به قتل رسیده‌اند.
در جریان این عملیات‌ها پنج تن از سربازان اردوی ملی افغانستان نیز جان‌های خود را از دست داده‌اند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала