تلاش محدود ساختن فیس‌بوک در افغانستان

© Flickr / Master OSM 2011فیس‌بوک
فیس‌بوک - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نهاد «نی»، حمایت‌کننده رسانه‌های آزاد افغانستان، می‌گوید که شماری از اعضای مجلس نمایندگان، طی مکتوبی عنوانی اداره‌ی امور، از حکومت خواسته‌اند تا استفاده از فیس‌بوک در افغانستان را محدود سازد.

 نی می‌افزاید که اداره‌‎ی امور در این باره مکتوبی به وزارت مخابرات فرستاده و از این وزارت خواسته تا در باره‌ی چگونگی استفاده از فیس‌بوک، محدودیتی وضع کند.
صدیق‌الله توحیدی، رییس دیده‌بان رسانه‌ها در نهاد «نی»، به روز پنجشنبه، در آخرین روز هفته‌ی رسانه‌های اجتماعی گفت که هرچند سرعت انترنت در افغانستان بهتر است، اما صفحات فیس‌بوک بیشتر اوقات به سختی باز می‌شود. به گفته‌ی آقای توحیدی، احتمالا «عمدا و قصدا» چنین تصمیم گرفته شده باشد تا استفاده از شبکه‌ی فیس‌بوک، محدود شود.
صدیق‌الله توحیدی می‌گوید: «در افغانستان سرعت انترنت خوب است، اما در برخی از موارد فیس‌بوک سرعت لازم را ندارد. هرگاه اگر بخواهیم صفحات فیس‌بوک و توییتر را باز کنیم، با مشکل مواجه می‌شویم. در این مورد فکر می‌شود که عمدا و قصدا سرعت بازشدن صفحات فیس‌بوک را خود وزارت مخابرات طراحی کرده باشد یا این‌که مشکل تخنیکی‌ای در میان باشد. به هرحال، وزارت مخابرات باید در این زمینه پاسخ‌گوی کاربران رسانه‌های اجتماعی باشد.»
هشت صبح

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала