نشر برنامه حملات هواپیماهای بی پیلوت امریکایی توسط کاخ سفید

© AP Photo / Northrop Grumman via U.S. Navy, Erik Hildebrandtطیاره بدون پیلوت امریکائی
طیاره بدون پیلوت امریکائی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهنما و برنامه هواپیماهای بی پیلوت امریکایی که بر علیه گروه های تروریستی حملات را انجام میدهند توسط کاخ سفید نشر شد.

به گزارش خبرگزاری جمهور، در این رهنمود که در سه سال اخیر عملی می شود، شیوه های جلوگیری از حملات اشتباهی و تلفات غیرنظامیان شامل است.
برعلاوه تاکید شده که ایالات متحده باید این توانمندی را داشته باشد که به سرعت علیه حملات دهشت افگنی، از هواپیماهای های بی پیلوت یا سایر طریقه ها استفاده کند.
در این برنامه که تاکید شده است، که ایالات متحده در بیرون از میدان جنگ تنها در صورتی به گونۀ مستقیم می تواند اقدام کند که در آنجا "دهشت افگنان موجود بوده و احتمال کشته و زخمی شدن غیرنظامیان وجود نداشته باشد."
این رهنمود اذعان می دارد که ازین "نیروی کشنده" تنها زمانی علیه اهداف که "قانون اجازۀ هدف قرار دادن آن را داده باشد" استفاده می شود که به امریکایی ها "تهدید دوامدار و قریب الوقوع" وجود داشته باشد.
نید پرایس، سخنگوی شورای امنیت ملی قصرسفید، روز شنبه طی اعلامیه یی گفت، که معیارات شامل در این پالیسی " بیشتر از الزامات قوانین جنگ های مسلحانه، حفظ غیرنظامیان را فراهم می کند."
اتحادیۀ آزادی های مدنی ایالات متحده پیش از این گفته بود، براساس قانون دسترسی به معلومات، این رهمنود باید به نشر برسد، اکنون از آن استقبال کرده است.
اما جمیل جعفر، رئیس این اتحادیه می گوید "پرسش اینجاست که آیا اکنون این پالیسی تطبیق می گردد یا خیر."
گزارش که توسط جیمز کلپر، رئیس ادارۀ استخبارات مرکزی ایالات متحده به نشر رسیده اذعان می دارد که از جنوری ۲۰۰۹ تا دسمبر ۲۰۱۵، ایالات متحده ۴۷۳ حملۀ ضد دهشت افگنانه را انجام داده که در آن حملات هواپیما های بی پیلوت نیز شامل می باشد.
براساس این گزارش، گفته می شود که در این حملات حدود ۲۳۷۲ تا ۲۵۸۱ فرد مسلح کشته شده است.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала