افغانستان خواستار تسریع روند اهدای 500 بورسیه از جانب هند شد

© Photo / وزارت تحصیلات عالیافغانستان خواستار تسریع روند اهدای 500 بورسیه از جانب هند شد
افغانستان خواستار تسریع روند اهدای 500 بورسیه از جانب هند شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: فریده مومند وزیر تحصیلات عالی افغانستان در سفری به هند، از دولت آن کشور خواسته تا روند اهدای 500 بورسیه تحصیلی را که برای بازماندگان قربانیان نیروهای امنیتی افغانستان وعده داده بود، تسریع بخشد.

خانم مومند که به هند سفر کرده بود، می‌گوید که دولت هند چند ماه قبل وعده سپرد که پنج‌صد بورسیه تحصیلی برای بازماندگان قربانیان نیروهای امنیتی افغانستان می‌دهد.

وزیر تحصیلات عالی افغانستان در دیداری با سوشما سوارج وزیر امور خارجه هند، از وی خواسته تا روند اهدای این بورسیه‌ها را تسریع بخشند. وی همچنین از خانم سوارج خواسته تا در تطبیق پروژه اعمار ساختمان انستیتوت معادن و تقویت دانشگاه زراعتی ولایت قندهار توجه بیشتری داشته باشند.

فریده مومند همچنین در محفل فراغت شماری از دانشجویان افغان از دانشگاه «ال‌پی‌یو» هند شرکت کرد. او از دانشجویانی که از این دانشگاه فارغ شده‌اند خواست تا از آموخته‌های شان در افغانستان به درستی استفاده کنند.

هند از جمله مهم‌ترین کمک‌کننده منطقه‌ای افغانستان پس از سال 2001 به شمار می‌رود. این کشور پروژه‌های زیربنایی زیادی در افغانستان تمویل کرده است. همچنین هند از جمله کشورهایی است که بیشترین بورسیه تحصیلی برای دانشجویان افغان تاکنون داده است. به گفته وزارت تحصیلات عالی، در حال حاضر نزدیک به پانزده هزار تن از جوانان افغان شامل دختر و پسر در رشته‌های متفاوت در مقاطع لیسانس، ماستری و دکترا در دانشگاه‌های هند تحصیل می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала