در افغانستان حدود 29 هزار نفر در زندان می باشند

© East News / Muhammed Muheisenزندان
زندان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گفته ریاست زندان ها و توقیف خانه های وزارت امور داخله افغانستان، در حال حاضر حدود 28623 نفر در سراسر کشور در 37 زندان و توقیف خانه ها نگهداری می شوند.

به گزارش خبرگزاری پژواک به نقل از سخنان لوی پاسوال عبدالعظیم کوهستانی رئیس عمومی زندان ها و توقیف خانه های وزارت امور داخله افغانستان، متهمان و زندانیان که مدت محکومیت شان تکمیل و به قضایای شان رسیدگی نشده باشند در زندان های افغانستان وجود ندارند.

او افزوده است، که جملۀ 28623 تن در زندان های کشور زندانی و در توقيف قرار دارند، از این جمله  20872 نفر زندانی و 7751 نفر ديگر متهم می­باشند.

کوهستانى گفت است، که درميان اين زندانیان ومتهمان، 5403 تن در پيوند با جرايم مواد مخدر و 446 تن  بخاطر سوء استفاده از صلاحيت هاى وظيفوى و فساد ادارى تحت توقيف قرار دارند.

اين مقام بلندپايه وزارت امور داخله افزود که هيچ زندانی سياسى در زندان هاى کشور موجود نيست؛ اما به تعداد 5498 تن زندانیان و متهمان جرايم عليه امنيت داخلی و خارجی، در زندان و توقيف قرار دارند.

کوهستانی خاطرنشان کرده است که براى آن ­عده زندانیان، ­که به حرفه های مختلف آشنا مى باشند، زمينه  کار واشتغال مساعدگرديده؛ اما طبق قوانين زندان ها و توقيفخانه ها از صد درصد عوايد، 80 درصد به دولت و 20 درصد به کارگر، پرداخت  می­ شود.

به گفته او، فراهم نمودن امکانات برای زندانیان و متهمان، در مطابقت با احکام قانون زندان ها و توقيفخانه ها ، مقررۀ تنظيم امور زندان ها و لوايح صورت می­گيرد و هيچ­ نوع موارد سوء استفاده مبنی بر عدم تطبيق فرامين مقام رياست جمهوری وجود ندارد.

موصوف، در رابطه به تعداد زندانیان و متهمان زن، که روی کدام دليل در زندان و يا توقیف به سر می­برند، معلومات ارايه نکرد.

 اين درحاليست  که در گزارش مرکز بين المللی مطالعات زندان‌ها((ICPS که سال گذشته منتشرشده، گفته شده است که تعداد زندانيان در افغانستان، از حدود 5 هزار و 262  تن در سال 2004 به بيش از 26 هزار و 519 تن درسال 2014 افزايش يافته است که ازاين جمله 718 تن از این زندانی‌ها، زنان مى باشند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала